ראש העיר נצרת לרה״מ: הסר את המגבלות על החנויות בעיר בסוף השבוע

זאת על רקע ההיערכות לחג הקורבן שיחול בשבוע הבא • ראש העיר: "נצרת הינה המרכז המסחרי והפיננסי לחברה הערבית במדינה"

שוק נצרת / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
שוק נצרת / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

נמשכים הניסיונות ללחוץ על ראש הממשלה כדי לבטל את האיסור לפתוח חנויות ומרכזי קניות בסוף השבוע. במכתב ששלח ראש עיריית נצרת עלי סלאם לראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא קורא להסרת המגבלות על החנויות בעיר בסוף השבוע, זאת לקראת חג הקורבן (עיד אלאדחה) שיחול בשבוע הבא.

לדברי ראש העיר, "נצרת הינה המרכז המסחרי והפיננסי לחברה הערבית במדינה שמבצעת את רוב קניותיה בעיר נצרת, ובמיוחד בתקופת החגים. בשבוע הבא חל חג הקורבן המוסלמי ועל כן העירייה נערכה מבעוד מועד לפיקוח על העסקים בעיר ועמידתם בתו הסגול".

עוד הוא כותב: "אני פונה אליך להחרגת נצרת מהגבלות סופי השבוע ולאפשר לעסקים לעבוד בשעות השגרה על מנת לאפשר לתושבי העיר והאזור להיערך לקבלת החג", ומציין כי העירייה תפרוס את הפיקוח והשיטור העירוני לשמירה על בריאות הציבור ועמידה בהנחיות הממשלה.

המכתב הופנה גם לשר הבריאות יולי אדלשטיין, לשר הפנים אריה דרעי, ולממונה הקורונה פרופ׳ רוני גמזו.

בשבוע האחרון סערו הרוחות סביב שורת המגבלות שפורסמו לציבור בסוף השבוע שעבר ובמסגרתן הוחלט על סגירת המסעדות, חדרי הכושר, גני החיות והמוזיאונים לאורך כל השבוע, כשבמקביל הוחלט על הגבלות ייחודיות לסופי השבוע שכוללות בעיקר קניונים, שווקים קמעונאיים וחנויות.

נכון לעדכון האחרון, ההחלטות שונו כך שהמסעדות ימשיכו לפעול גם בסוף השבוע, בעוד שלקניונים ולחנויות אסור לפעול בסוף השבוע החל מיום ‪שישי בשעה 17:00 ו‪עד ראשון בבוקר.

מוקדם יותר השבוע דיווחנו כי בעלי עסקים במגזר הערבי מאיימים להפר את הדרישה לסגור חנויות בסופ"ש וטוענים: "לא תהיה לנו ברירה אלא להפר את התקנה". לדברי זאיד זאיד, מנכ"ל ובעלים של קומפלקס האופנה T&E משפרעם, כ-40% מכלל פעילות המכירות של העסקים במגזר הערבי הנו ביום שבת, "וסגירת עסקים בשבת הוא מכת מוות לאלפי עסקים במגזר".