חובות | בלעדי

בצל הקורונה: חברת שיווק מזון נקלעה לקשיים וחובות של 14 מיליון שקל

החברה שעוסקת בשיווק בשר ודגים לאולמות, מוסדות וקמעונאים קרסה תחת חובות לבנקים ולספקיות מזון גדולות וביניהן תנובה, אסם ובלדי • החברה הגישה לביהמ"ש בקשה להכשרת עסקה להעברת פעילותה ללא תמורה לחברת טומהוק מזון

פשיטת רגל / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
פשיטת רגל / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת המזון איילנד שיווק קורסת לאחר שנקלעה לחובות של 14 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס".

מדובר בחברת מזון המשווקת בשר ודגים לאולמות, מוסדות וקמעונאים אשר היקף המכירות שלה הסתכם בכ-34 מיליון שקל ב-2018.

איילנד שיווק שבבעלות ובניהול ארקדי בולנוב הגישה לביהמ"ש בקשה למתן צו פתיחת הליכים לשיקום החברה וגיבוש הסדר ותכנית פירעון לנושיה. בחברה הועסקו עד לאחרונה 16 עובדים, ומחצית מהם פוטרו בחודשים האחרונים על רקע משבר הקורונה.

בבקשה מפרטת החברה שפעלה מבית שמש כי נקלעה למצוקת מזומנים במשך השנה האחרונה. על אף שהבעלים הזרים כסף לחברה, החברה מפרטת בבקשה כי "בחודשים אחרונים בסיועה של מגפת הקורונה נקלעה החברה לקשיים כלכליים משמעותיים".

סך החובות של החברה מסתכם ב-14.3 מיליון שקל. ביניהם חובות לחמש קבוצות הבנקים הגדולות, וחובות לספקים ביניהם לתנובה בהיקף של כ-1.3 מיליון שקל, לבלדי בהיקף של כ-600 אלף שקל, לקבוצת אסם ולמילועוף בהיקף של כחצי מיליון שקל.

מהבקשה שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בירושלים עולה כי היא מבקשת להכשיר עסקה שנרקמה להעברת פעילותה לחברת טומהוק מזון, וכי טומהוק לקחה על עצמה את קיום התחייבויותיה השוטפות וההכנסות, וקלטה את עובדי החברה הנותרים. בית המשפט מינה כנאמנת זמנית לחברה את עו"ד יונת ליבוביץ-מאיר ממשרד פיאדה, ליבוביץ-מאיר