צמיחה שלילית של 32.9% לכלכלה האמריקאית ברבעון השני - הירידה החדה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה

מדובר בנתון טוב במקצת מהצפי של הכלכלנים בשוק • שיעור האבטלה במשק האמריקאי הסתכם ברבעון השני ב-11.6% • דרישות האבטלה השבועיות עלו ל-1.43 מיליון תביעות

נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ / צילום: Tasos Katopodis, רויטרס
נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ / צילום: Tasos Katopodis, רויטרס

הקורונה עצרה את רצף הצמיחה בארה"ב שלראשונה נכנסת למיתון לאחר 11 שנה. הכלכלה האמריקאית רשמה ברבעון השני של 2020 צמיחה שלילית של מינוס 32.9% עקב הסגר והמגבלות שהוטלו ברחבי המדינה עקב מגפת הקורונה. מדובר בירידה החדה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. עם זאת, הנתון טוב במקצת מהצפי של הכלכלנים בשוק (34.7%).

ברבעון השני נרשמה ירידה חדה בצריכה אישית, בייצוא, במלאי, ובשקעה וההוצאות של המדינות בארה"ב, ואלו התכנסו לירידה דרמטית, אך צפויה, בתוצר שמהווה את השילוב של המוצרים והשירותים שיוצרו במהלך התקופה.

במקביל פורסמו נתוני הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף שהסתיים ב-25 ליולי. אלו עלו ב-12,000 ל-1.43 מיליון משרות בשבוע. בשוק צפו עלייה ל-1.45 מיליון משרות. בתוך כך, מספר תביעות האבטלה המתמשכות עלה ב-867 אלף לעומת השבוע הקודם ל-17 מיליון בשבוע שהסתיים ב-18 ביולי, כך מסר היום משרד העבודה. שיעור האבטלה במשק האמריקאי הסתכם ברבעון השני ב-11.6%. 

יו"ר הבנק המרכזי האמריקאי, ג'רום פאוול, התייחס אתמול בהודעת הריבית למשבר הקורונה ואמר כי הפד יספק תמיכה ככל שיידרש על מנת לצאת מהמשבר. הפד הותיר את הריבית כצפוי ברמה של 0.25%-0%, והאריך את עסקאות הריפו וההחלף (Swap) עם תשעה בנקים מרכזיים מחוץ לארה״ב עד לסוף הרבעון הראשון של 2021 כדי להמשיך להבטיח נזילות דולרית לשוק.