גליקמן שמיר סמסונוב זכו מחדש בתקציב שירותי בריאות כללית

המשרד הצליח לגבור על שני משרדים גדולים וחזקים ממנו: מקאן ת"א ואדלר חומסקי, במכרז ש-50% ממנו היה הצעה מסחרית

קופת חולים כללית / צילום: בר אל
קופת חולים כללית / צילום: בר אל

משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב זכה מחדש בתקציב שירותי בריאות כללית, כך נודע ל"גלובס". המשרד הצליח לגבור על שני משרדים גדולים וחזקים ממנו: מקאן ת"א ואדלר חומסקי, במכרז ש-50% ממנו היה הצעה מסחרית (בעיקר מחיר לצד פרמטרים נוספים).

כפי שחשפנו לראשונה, על התקציב התמודדו רק שלושה משרדים - אדלר, מקאן וגליקמן, זאת לאחר שגיתם BBDO שתכנן להתמודד גם כן, ואף הגיש הצעה, החליט בסופו של דבר שלא לקחת חלק בהתמודדות.

למעלה מ-10 מיליון שקל בשנה

שירותי בריאות כללית היא קופת החולים הגדולה בישראל, והיקף הפרסום שלה עומד על למעלה מ-10 מיליון שקל בשנה. הפעם, בשונה מבמכרזים קודמים, המכרז הוא על תקציב הכולל גם את שירותי הפרסום בדיגיטל ולא רק את שירותי הפרסום המסורתי, בעוד שבעבר ניהלה שירותי בריאות כללית מכרזים נפרדים לשני תחומים אלה.

העובדה שרק ארבעה משרדי פרסום גדולים בחרו להתמודד על התקציב איננה מפתיעה: תנאי הסף כיוונו מראש למשרדים מסוג זה, וקבעו כי על התקציב יכולים להתמודד משרדי פרסום שמטפלים בהיקף שנתי של לפחות 60 מיליון שקל, ובשנים 2018-2019 לכל משרד שהתמודד היו לפחות שני תקציבי קריאטיב בהיקף של 25 מיליון שקל ללקוח.

תקציבי הפרסום של קופות החולים נגזרים על-פי מפתח חברים לקופה. כנגזרת מכך, התקציב הגדול ביותר הוא זה של שירותי בריאות כללית. מכרזים אלה מעוררים עניין רב בקרב משרדי הפרסום. בגלל שבישראל יש ארבע קופות בלבד (כללית, מכבי, לאומית ומאוחדת), לרוב המשרדים אין בעיה של תקציב מנוגד אינטרסים.

בשנים האחרונות מטפל בתקציב משרד הפרסום של שירותי בריאות כללית משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב. המשרד לא זכה במכרז הפרסום הקודם שערכה הקופה (למרות שנחשב בו לפייבוריט) - מי שזכה היה דווקא משרד הפרסום פובליסיס, שהיה נחוש להראות מגמה של שינוי ולזכות בתקציב בכל מחיר. פובליסיס הגיש הצעה מסחרית שהאחרים סירבו ליישר איתה קו, וזכה בתקציב, אבל שנה לאחר המכרז נערך בקבוצת פובליסיס רה-ארגון בין משרדי הפרסום שלה בארץ. עסקיו חולקו בין שני משרדים: ליאו-ברנט ובאומן-בר-ריבנאי. כך נסגר מעגל, ותקציב הפרסום של הקופה מצא את עצמו בגליקמן-שמיר-סמסונוב, שמטפל בו מאז.