אקטיוויז'ן בליזארד שיחקה אותה במשבר הקורונה

מגפת הקורונה שסגרה מאות מיליוני אנשים בבתים הובילה לפריצת בתחום משחקי המחשב והמובייל, שעוד לפני כן הציג שיעורי צמיחה גבוהים • אחת הנהנות העיקריות מהכיוון הזה היא חברת אקטיוויז'ן בליזארד

השקת גרסת המובייל של Call Of Duty. מכירות של למעלה מ־300 מיליון עותקים בגרסאות השונות / צילום: Scott Eisen, Associated Press
השקת גרסת המובייל של Call Of Duty. מכירות של למעלה מ־300 מיליון עותקים בגרסאות השונות / צילום: Scott Eisen, Associated Press

משחקי מחשב ומובייל זוכים לפופולריות הולכת וגוברת בקרב הצעירים והמבוגרים יחד, בעקבות השקת משחקים חדשים ושינוי במודל העסקי של החברות המפתחות את המשחקים.

בניגוד לעבר, כשחברות המשחקים נשענו בעיקר על מכירות חד-פעמיות של משחקים חדשים, ובכך הציגו תנודתיות גבוהה בהכנסותיהן, בשנים האחרונות עברו חברות רבות למודל דמי מינוי, המאפשר נראות גבוהה יותר, תזרימי מזומנים חזקים ופוטנציאל למכירות נוספות לאורך השנה - לדוגמה אייטמים המקלים על השגת יעדי המשחק.

בנוסף, השינויים הטכנולוגיים בתחומי האלקטרוניקה, עלייה בביצועי מעבדי מחשב וסלולר והשימוש הנפוץ בכוח המחשוב בענן הובילו לשיפור ניכר בחוויית הגיימרים, ואיכות התמונות ומהירות התגובה הופכים את המשחק לחוויה כמעט מציאותית, וזאת עוד בטרם הפריצה הצפויה בטכנולוגיית המציאות המדומה (Virtual Reality, VR), שאמורה להקפיץ את חוויית המשחק לרמה אחרת.

שוק המשחקים הגלובלי מוערך בשנת 2019 בהיקף עצום של כ-152 מיליארד דולר, ומציג בעקביות צמיחה שנתית חד-ספרתית גבוהה ואף דו-ספרתית. השוק האמריקאי הוא הגדול ביותר, ומוערך בכ-37 מיליארד דולר בשנה שעברה, ולצידו השוק הסיני, הצומח במהירות בשנים האחרונות, אם כי גם מפגין תנודתיות, נוכח שינויים רגולטוריים במדינה.

לאחר שיעורי צמיחה גבוהים מלכתחילה בשוק המשחקים, וצפי להשקות משחקים חדשים בשנה הקרובה, הובילה מגפת הקורונה לפריצת דרך של ממש בתחום משחקי המחשב והמובייל, כאשר מאות מיליוני אנשים מצאו את עצמם סגורים בבתיהם, ובכך הגבירו במידה ניכרת את מעורבותם בפעילות משחקי אונליין. כפי שזה נראה, המצב אינו אמור להשתנות בקרוב, כך שחברות המשחקים המובילות ימשיכו ליהנות משיעורי צמיחה ורווחיות גבוהים, ואף עשויות לספק הפתעה חיובית בדוחותיהן ברבעונים הקרובים.

השחקנית המובילה בארה"ב בשוק המשחקים האלקטרוניים, הן במונחי שווי שוק והן במונחי הכנסות, היא חברת Activision Blizzard (סימול: ATVI), המדורגת Outperform באופנהיימר, ונמנית עם רשימת המומלצות "אופקים רחבים". החברה נוסדה ב-2008 כתוצאה מהמיזוג בין חברת Activision לבין חטיבת המשחקים של תאגיד המדיה האירופי Vivendi, ובהמשך רכשה את חברת King, יצרנית משחק המובייל הפופולרי Candy Crush.

חברת Activision Blizzard פועלת באמצעות שלוש חטיבות עיקריות.

חטיבת Activision (כ-102 מיליון משתמשים פעילים) - מוכרת בזכות המשחק הפופולרי Call of Duty, אחד משיאני המשחקים האינטראקטיביים, עם מכירות של למעלה מ-300 מיליון עותקי המשחק בגרסאות שונות, כולל גרסת המובייל.

פעילות זו הניבה ברבעון הראשון של 2020 הכנסות של כ-519 מיליון דולר (29% מסך הכנסות החברה), עם שיעור רווח תפעולי של כ-35%. להערכת הקונצנזוס, פעילות זו צפויה להציג בשלוש השנים הקרובות צמיחה ממוצעת של כ-8% בהזמנות חדשות.

חטיבת Blizzard (כ-32 מיליון משתמשים פעילים) - פעילות חטיבה זו כוללת משחקים כגון World of Warcraft (WoW), Overwatch, Hearthstone ו-Diablo, והציגה ברבעון האחרון הכנסות של כ-452 מיליון דולר (כ-25% מסך ההכנסות), עם שיעור רווח תפעולי גבוה של כ-44%, שיפור ניכר לאור שיעורי צמיחה גבוהים של WoW. תחזית הקונצנזוס צופה לחטיבה זו צמיחה של 19% בשלוש השנים הקרובות.

חטיבת King (כ-273 מיליון משתמשים פעילים) - חטיבה זו נרכשה ב-2015 ומרכזת משחקי מובייל, כולל משחק Candy Crash הפופולרי במיוחד. ברבעון האחרון הציגה החטיבה הכנסות של כ-498 מיליון דולר (28% מהכנסות), עם רווח תפעולי של 31%. פעילות זו מתאפיינת בשיעורי צמיחה נמוכים יחסית, נוכח חסמי כניסה נמוכים יחסית לשאר המשחקים, וצפויה לצמוח בכ-2% בשנים הקרובות.

חברת Activision נהנית בשנים האחרונות מהאצה בקצב הצמיחה, במקביל לשיפור ברווחיות, לאור מעורבות גוברת של משתמשי המשחקים האינטראקטיביים, השקות משחקים חדשים וגידול בנתח הכנסות חוזרות ממינויים דיגיטליים, נתח שעלה ברבעון האחרון לכ-80% מסך ההכנסות, בהשוואה ל-30% בלבד לפני עשור.

פרוץ מגפת הקורונה, שהובילה לסגר של מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם, שימש כזרז נוסף לצמיחה בפעילות החברה, שהציגה הפתעה חיובית בדוחותיה ברבעון הראשון 2020. להערכתנו, קיים סיכוי גבוה להפתעה חיובית גם בתוצאות הרבעון השני ובהמשך השנה הנוכחית, כאשר פעילות המשחקים הפכה לאחד מהתחביבים הפופולריים תחת מגבלות הסגר והריחוק החברתי.

מניית ATVI הציגה ביצועים חזקים לאורך שנים, וכן רשמה עלייה נאה גם לאחרונה, כאשר עקפה את מחיר היעד שנקבע באופנהיימר רק לפני חודש. אנו סבורים כי עדיין קיים מקום להמשך העלייה במניה, לאור פוטנציאל ההפתעה בתוצאות Activision, במיוחד לעומת תחזיתנו השמרנית הנמוכה מהקונצנזוס.

תחזיות הקונצנזוס הנוכחי מגלמות למניית ATVI מכפיל רווח של 27 ומכפיל EBITDA של 18 לתחזיות 2021, דיסקאונט לתמחור חברות צמיחה מובילות בתחומן ובעלות חסינות ניכרת להשפעה שלילית של משבר הקורונה. במקביל לצמיחה נאה, נהנית Activision מאיתנות פיננסית חזקה, עם קופת מזומנים נטו של 3.3 מיליארד דולר ושיעורי רווחיות גבוהים, תזרים חזק ורווחיות גבוהה. 

הכותב הוא אנליסט בכיר במחלקת המחקר של אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם