מזומן עם כוכבית: נתניהו רוצה לחלק מענק נוסף לקראת החגים. מה דורשים פקידי האוצר?

ראש הממשלה אמר בשיחות סגורות כי חודש תשרי הוא תאריך היעד למענק נוסף, בדומת זה שמחולק כעת • פקידי האוצר עשויים לתמוך במענק נוסף אם המענק הנוכחי יביא להנעת הכלכלה

בנימין נתניהו וישראל כ"ץ / צילום:  Abir Sultan, רויטרס
בנימין נתניהו וישראל כ"ץ / צילום: Abir Sultan, רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ שוקלים לתת מענק נוסף מהמדינה לאזרחים, דוגמת המענק העובר בימים אלה, אם הניסוי כעת יוכתר בהצלחה. 

היום בישיבת הסיעה נתניהו יותר מרמז על כך כשאמר "אנחנו לא נחים לרגע, שר האוצר ואני, פרופ' שמחון והיועצים הכלכליים שלנו, מנכ"ל משרד ראש הממשלה. אנחנו נביא עוד ועוד תוכניות, עוד ועוד כסף לאזרחי ישראל והעסקים כדי להניע את הכלכלה".

נתניהו אמר בשיחות סגורות כי חודש תשרי, חודש החגים, הוא תאריך היעד למענק הנוסף. פקידי האוצר, שהתנגדו תחילה, עשויים להסיר את התנגדותם הפעם אם המענק הנוכחי יהיה מוצלח, כלומר יביא לגידול בהוצאות משקי הבית והנעת הכלכלה. יש לציין שאת המענק יכולים נתניהו וכ״ץ להעביר גם ללא הסכמת הפקידים. בנוסף, גורמים במשרד ראש הממשלה אמרו ל"גלובס" כי במועצה הלאומית לכלכלה לא נבחנת הצעה למענקים נוספים.

מטרת המענק, שמחולק בימים אלו, היא כאמור בעיקר עידוד ודרבון הכלכלה הישראלית באמצעות 6.5 מיליארד שקל המגיעים ישירות לציבור. נזכיר, כל אזרח יקבל 750 שקל; על כל ילד (עד לארבעה ילדים) יקבלו 500 שקלים נוספים ומהילד החמישי תוספת של 300 שקל; מקבלי הקצבאות יקבלו עוד 750 שקל, וישנם גם מענקים לחיילים משוחררים.