אאורה ממשיכה לממש נכסים: מכרה מגרש בת"א בכ-45 מיליון שקל

אאורה אמורה לקבל את הכסף מהעסקה עד ל-15 באוקטובר השנה, ולפרוע הלוואה בהיקף של כ-17.5 מיליון שקל שלקחה לצורך רכישת המגרש

יעקב אטרקצ׳י / צילום: איל יצהר
יעקב אטרקצ׳י / צילום: איל יצהר

חברת הנדל"ן אאורה, הנמצאת בשליטת יעקב אטרקצ'י, ממשיכה לממש קרקעות במטרה להגדיל את היקף המזומנים שבקופתה. 

החברה דיווחה הבוקר כי חתמה על הסכם למכירת מגרש בשטח של 587 מ"ר בפינת הרחובות שינקין ומלצ'ט בתל אביב בתמורה לכ-45.2 מיליון שקל בתוספת מע"מ. 

אאורה  אמורה לקבל את הכסף מהעסקה עד ל-15 באוקטובר השנה, ולפרוע הלוואה בהיקף של כ-17.5 מיליון שקל שלקחה לצורך רכישת המגרש. היתרה "תשמש את החברה כתזרים לפעילות שוטפת של החברה". 

אאורה פועלת בייזום בנייה למגורים בישראל, בעיקר בתחום של מתחמי התחדשות עירונית במרכזי ערים.

ב-24 ביוני דיווחה אאורה על מכירת חטיבת קרקע בגודל של כ-9 דונם במתחם ״פרדס חיסכון״ ליד צומת סביון לגינדי החזקות. תוכנית בניין העיר מאפשרת לבנות במקום 178 דירות, אך מספר יחידות הדיור בפרויקט אינו סופי, שכן הוגשה במסגרת הפרויקט בקשה להקלות שבס-כחלון. גינדי החזקות שילמו לחברת אאורה 151 מיליון שקל. לפי הערכת מנהל הפיתוח העיסקי שליווה את העיסקה הרי שמחזור המכירות הצפוי עומד על 560 מיליון שקל. את הקרקע רכשה חברת אאורה בשנה שעברה במסגרת עסקת השבה ומימוש זכות ייזום מאת קבוצת חוכרים חקלאיים.

באאורה העריכו כי לאחר השלמת העסקה ייכנסו לקופת החברה מזומנים בהיקף של כ-24.5 מיליון שקל, והחברה צפויה להכיר ברווח של כ-15.5 מיליון שקל לפני תשלום הוצאות ומסים.

כשבוע לפני כן דיווחה אאורה על מכירת מגרש בפרדס חנה - כרכור בכ-14.6 מיליון שקל.  להערכת החברה הרווח הצפוי מהעסקה יעמוד על כ-6.3 מיליון שקל (לפני הוצאות ומסים). 

בחברה מנהלים בימים אלה מו"מ למכירת מגרש נוסף. 

לצד מהלכים אלו, לאחרונה השלימה אאורה בהצלחה הנפקת זכויות, בהשתתפות בעל השליטה, יעקב אטרקצ'י, במסגרתה גייסה כ-19 מיליון שקל. 

מניית אאורה, שנפגעה כמו מרבית חברות הנדל"ן ממגפת הקורונה, רשמה ירידה של 56% מתחילת השנה ושוויה של החברה הצטמק לכ-254 מיליון שקל.