קבוצת דלק גייסה 176 מיליון שקל; רבע מהסכום הגיע מכיסו של תשובה

מדובר בגיוס ההון השני שמבצעת החברה, לאחר שבחודש מאי גייסה דלק 137 מיליון שקל • בהנפקה שהתקיימה היום זכתה החברה לביקושים בהיקף של 295 מיליון שקל, מתוכם כאמור נענתה החברה להזמנות בהיקף של 176 מיליון שקל

קבוצת דלק השלימה בהצלחה הערב את השלב השני בסדרת גיוסי ההון שנטלה על עצמה, במסגרת ההסכם עם מחזיקי איגרות החוב שלה, כשגייסה קצת יותר מהסכום שהיתה מחויבת לו. החברה, שנמצאת בשליטת יצחק תשובה, זכתה לביקושים בהיקף של 295 מיליון שקל, ובחרה לגייס מתוכם 176 מיליון שקל בהנפקה של מניות ואופציות, שבה השתתף גם בעל השליטה, שחלקו בדלק דולל באחרונה בכ-17%.

מדובר בסכום גבוה במקצת מסכום ההנפקה המינימלי שלו התחייבה החברה כלפי מחזיקי האג"ח, שעמד על 163 מיליון שקל. תוצאות ההנפקה שיקפו מחיר של 80 שקל למניית קבוצת דלק, לעומת מחיר מינימום של 75 שקל שנקבע לקראת ההנפקה.

בעל השליטה תשובה הזרים בשלב השני סכום של 47.5 מיליון שקל מתוך כלל הגיוס. בשלב הגיוס הראשון בחודש מאי, שבו גייסה החברה 137 מיליון שקל, הזרים תשובה כ-37 מיליון דולר.


יתרת החוב לבנקים: 392 מיליון שקל

בגיוס הראשון בחר תשובה להזרים 27% מסך ההנפקה, ומסיבה זו דוללה החזקתו בקבוצת דלק מ-64.3% ל-60.3%. גם בגיוס שבוצע אתמול, נטל תשובה חלק בשיעור זהה של 27%, ולכן הוא צפוי לדילול נוסף לשיעור החזקה של כ-53.3%.

מתווה חיזוק ההון שסוכם בין קבוצת דלק למחזיקי האג"ח שלה, קובע כי על החברה לגייס בתוך שנה סכום של 450 מיליון שקל, כך שנותרו לה סכומים של 100 מיליון שקל ו-50 מיליון שקל לגייס בדצמבר 2020 ובאפריל 2021. סכומים אלה ויותר מכך אמורים להתקבל ממימוש הזכויות שהונפקו יחד עם המניות, אם מחירה של מניית קבוצת דלק יישאר עד אז מעל למחירי מימוש של 75-77 שקל.

בהצעת המדף שפורסמה לקראת ההנפקה, ציינה קבוצת דלק כי בין 50% ל-75% מתמורת ההנפקה תשמש לפירעון החובות לבנקים, וזאת על בסיס השינויים שבוצעו בשטרי הנאמנות של אג"ח הקבוצה. יתרת החוב לבנקים עומד כיום על 392 מיליון שקל, כשלטובתם משועבדות 432.49 מיליון יחידות השתתפות של דלק קידוחים בשווי של 1.85 מיליארד שקל.

למחזיקי האג"ח חייבת קבוצת דלק 5.89 מיליארד שקל, במונחי קרן. לטובתם משועבדים כיום 130.73 מיליון יחידות השתתפות של דלק קידוחים בשווי של 558 מיליון שקל. במסגרת ההסדר מחויבת קבוצת דלק להשלים עד לסוף אוקטובר את פירעון מלוא החוב לבנקים ולהגדיל את יחידות ההשתתפות המשועבדות למחזיקי האג"ח ל-40% מדלק קידוחים, כך שמדובר בביטחונות בעלות שווי שוק נוכחי של כ-2 מיליארד שקל.


"הביקושים כמעט פי 2 מהסכום שביקשנו"

טרם ההנפקה נסחרה קבוצת דלק בשווי של 932 מיליון שקל, כך שלאחריה יגדל שווי החברה בהתאם. את ההנפקה הובילו צחי סולטן ולירן רזמוביץ' מדיסקונט קפיטל חיתום ובהשתתפות קונסורציום חתמים שכלל את לידר הנפקות, אר.אי חיתום, פועלים אי.בי.אי חיתום ואפסילון חיתום.

עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק, מסר עם פרסום התוצאות, כי מדובר בהישג חשוב מאוד עבור החברה, מחזיקי איגרות החוב שלה ובעלי המניות. "במסגרת ההנפקה זכינו לביקושים של כמעט פי שניים מהסכום שאותו ביקשנו לגייס", אמר.

וולס הוסיף כי "ההישג הנוכחי מצטרף לשורה של פעולות מוצלחות שהשלמנו במהלך שלושת החודשים האחרונים בהיקפים של כ-1.8 מיליארד שקל, ששימשו את הקבוצה לפירעונות מוקדמים לבנקים בהיקף של כ-750 מיליון שקל ופירעון תשלומי קרן וריבית למחזיקי האג"ח בהיקף של כרבע מיליארד שקל, במועדם וכסדרם. אנו מתכוונים להמשיך ולהתקדם ביישום האסטרטגיה של הקבוצה ולהשלים את התוכניות והיעדים שהצבנו לעצמנו לשנה הקרובה, כפי שעשינו עד היום".