פרקליטו לשעבר של נתניהו הגיש תביעת לשון הרע נגד בוגי יעלון

בא כוחו של רה"מ נתניהו לשעבר, הגיש לביהמ"ש המחוזי בתל אביב תביעת לשון הרע בסך 567 אלף שקל נגד שר הביטחון לשעבר, ח"כ משה (בוגי) יעלון בגין אמירות של יעלון שלפיהן שמרון פעל באופן מושחת בקשר לפרשת הצוללות • יעלון בתגובה: "כך מתנהגת כנופיית פשע"

דוד שמרון ובוגי יעלון / צילום: איל יצהר, עדינה ולמן-דוברות הכנסת
דוד שמרון ובוגי יעלון / צילום: איל יצהר, עדינה ולמן-דוברות הכנסת

דוד שמרון נגד בוגי יעלון. עו"ד דוד שמרון, בא כוחו של רה"מ נתניהו לשעבר, הגיש לביהמ"ש המחוזי בתל אביב תביעת לשון הרע בסך 567 אלף שקל נגד שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון בגין אמירות של יעלון שלפיהן שמרון פעל באופן מושחת בקשר לפרשת הצוללות.

באמצעות עוה"ד עמית חדד ונועה מילשטיין, טען שמרון כי יעלון פגע בשמו הטוב כשפרסם כי "כתוצאה ממעשיו המושחתים (של שמרון בקשר לפרשת הצוללות. ח' מ') שמרון קיבל לידיו עשרות מיליוני אירו שחלקם, כך לפי הדיבה של יעלון, יועדו לראש הממשלה".

התביעה של שמרון הוגשה בשל כמה התבטאויות של יעלון. אחת מהן הייתה ב-16 במרץ 2019 בעת מסע הבחירות של כחול לבן אז אמר יעלון: "פרשת 3000, פרשת רכש הצוללות וספיניות המגן מהמספנה הגרמנית טיסנקרופ, היא פרשת השחיתות הגדולה ביותר בתולדות המדינה. כאשר כל סביבתו של ראש הממשלה נהנתה מכספים של מיליוני אירו, עורך הדין הקרוב אליו (הכוונה לשמרון. ח',מ'), המשנה לראש המל"ל שהוא רצה למנות לראש המל"ל (הכוונה לת"אל במיל' אבריאל בר-יוסף, ח' מ') ראש הסגל, והוא לא ידע?"

לפי תביעת שמרון, הטענות שהעלה נגדו יעלון לא רק שאינן נכונות אלא שאפילו לא הועלו בחקירת המשטרה את הפרשה. "הדברים האמורים מהווים דיבה חמורה ויש לראותם בחומה יתרה נוכח מעמדו של יעלון והניסיון שלו להציג מצג כאילו הפרסומים מבוססים על עובדות וידיעה אישית", טען שמרון בתביעת הדיבה נגד יעלון.

שמרון שכזכור ייצג את מיקי גנור, אחד מהחשודים המרכזיים בתיק פרשת הצוללות, הוסיף וכתב בתביעתו כי בגין כלל הייצוג שלו את גנור קיבל משרדו כ-800 אלף שקלים. "שכר הטרחה שולם לשמרון בענייני כלי השיט שלא על בסיס הצלחה ולשמרון לא הגיעו עמלות כלשהן בעניינים אלה".

נזכיר כי ב-5 בדצמבר 2019 הפרקליטות החליטה שחשודי תיק פרשת הצוללות יואשמו בשוחד ובעבירות נוספות, בכפוף להליך שימוע.

לפי הודעת הפרקליטות, מיקי גנור, סוכן מספנות טיסנקרופ בישראל ששימש עד מדינה וחזר בו מעדותו ואליעזר מרום (צ'ייני), מפקד חיל הים לשעבר, דוד שרן, מנהל לשכת ראש הממשלה לשעבר, אליעזר (מודי) זנדברג, שר לשעבר, רמי טייב, יועץ פוליטי לשר יובל שטייניץ בתקופה הרלוונטית, ויצחק (צחי) ליבר, יועץ תקשורת - יואשמו בגין מעורבותם בפרשה "3000", כל אחד לפי חלקו, וזאת בכפוף לשימוע שייערך להם.

לגבי דוד שמרון שנחקר בחשד לביצוע עבירות חמורות של "תיווך לשוחד", החליטה הפרקליטות שלא להאשימו במעורבות במסכת השוחד אלא בהלבנת הון בלבד.

יעלון מסר בתגובה: "תוך כדי דיון בכנסת להקמת וועדת חקירה לרכש כלי השייט והצוללות מ׳תיסנקרופ׳, מתפרסם שעו״ד דוד שמרון, המעורב בפרשה עד צוואר, הגיש תביעה נגדי בנושא. כך מתנהגת כנופיית פשע. לא תפחידו ולא תרתיעו אותי מלהלחם על הוצאת האמת לאור. ביטחון המדינה אינו הפקר".

***חזקת החפות: ההליכים המשפטיים בתיק הצוללות הם בעיצומם. החשודים מכחישים את המיוחס להם ועומדת להם חזקת החפות.