אמזון | פיצ'ר

מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס מכר מניות של החברה בשווי 3.1 מיליארד דולר

לפי הדיווח לרשות ניירות הערך הפדרלית, המכירות היו חלק מתוכנית מסחר מוסדרת מראש • מוקדם יותר השנה מכר בזוס מניות בשווי של יותר מ-4.1 מיליארד דולר • בעבר אמר בזוס כי מכירות המניות נעשות כדי לממן את חברת מחקרי החלל שלו

ג'ף בזוס / צילום: Charles Krupa, AP
ג'ף בזוס / צילום: Charles Krupa, AP

מנכ"ל אמזוןג'ף בזוס מכר השבוע מניות של החברה בשווי 3.1 מיליארד דולר, לפי דיווחים לרשות ניירות הערך הפדרלית (SEC), שאחריהם התחקה אתר OpenInsider .

המכירות היו חלק מתוכנית מסחר מוסדרת מראש, לפי הדיווח ל-SEC. מוקדם יותר השנה מכר בזוס מניות של אמזון בשווי של יותר מ-4.1 מיליארד דולר. עם המכירה השבוע מגיע סך המכירות שלו השנה למעט יותר מ-7.2 מיליארד דולר. הוא מחזיק עדיין ביותר מ-54 מיליון מניות, בשווי של יותר מ-170 מיליארד דולר, מה שהופך אותו לאיש העשיר בעולם.

להשוואה, ב-2019 בזוס מכר מניות בשווי 2.8 מיליארד דולר. בעבר הוא אמר שהוא מוכר מניות של אמזון בכמיליארד דולר בשנה כדי לממן את חברת מחקרי החלל שלו, בלו אוריג'ין.

בשבוע שעבר פרסמה אמזון את הדוחות שלה לרבעון השני של השנה, שעלו על תחזיות האנליסטים, בזכות הקניות המקוונות בימי מגיפת הקורונה. מניית אמזון עלתה מתחילת השנה ב-73%, כולל ב-2.1% אתמול (ד').