ליצמן, דרעי וגפני: לא נשתף פעולה עם הקדמת בחירות

שלושת ראשי הסיעות החרדיות בכנסת כינסו היום ישיבה לתיאום עמדות נוכח משבר התקציב, שבסופה הכריזו כי "העברת תקציב מדינה הינה צו השעה"

ראשי הסיעות החרדיות, השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי ויו״ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני בישיבת תיאום / צילום: דובר סיעת יהדות התורה
ראשי הסיעות החרדיות, השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי ויו״ר ועדת הכספים ח״כ משה גפני בישיבת תיאום / צילום: דובר סיעת יהדות התורה

ראשי הסיעות החרדיות, השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, כינסו היום ישיבה משולשת, לתיאום עמדת נוכח משבר התקציב.

השלושה פרסמו הודעה משותפת לפיה הם לא ישתפו פעולה עם יוזמה להקדמת הבחירות. ״העברת תקציב המדינה הינה צו השעה",הם אמרו.

"אזרחי ישראל מתמודדים בימים אלה עם בעיות קשות, בריאותיות וכלכליות, ועצם המחשבה ללכת למערכת בחירות בעת הזאת הינה טירוף מוחלט", הם אמרו בהודעתם.

אולם ח״כ גפני היה הראשון לפני כמה חודשים לתמוך בכיוון אליו פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא הפרת ההסכם הקואליציוני ועבודה על תקציב חד שנתי.

בחודש מאי חתמו הליכוד וכחול לבן על הסכם קואליציוני לפיו התקציב הראשון יעבור עד לסוף שנת 2021 עם אופציה לפתיחת התקציב בינואר 2021 ולבצע התאמות. גפני תמך בגישה של נתניהו, כי קיווה שח״כ בני גנץ יתיישר לפי הדרישות. אולם בחודשים שחלפו נתניהו וגפני ואחרים לא הצליחו לשכנע את גנץ שתקציב למספר חודשים (עד לסוף 2020) הוא עדיף על תקציב עד לסוף שנת 2021.

עוד בהודעת ליצמן, גפני ודרעי נאמר כי "זה הזמן לפנות כל דבר אחר, להביא לאישור דחוף של תקציב המדינה, בכדי שנוכל להתמקד באתגרי המשק ומערכת הבריאות, נוכח משבר הקורונה שפוקד את אזרחי ישראל ואת כל העולם. לא נשתף פעולה עם כל יוזמה להקדמת הבחירות ואנו נעשה הכל למנוע בחירות".

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי ראשי הסיעות החרדיות כי "אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיגרור את המדינה לבחירות בתקופת חירום רפואית וכלכלית. דרעי, ליצמן וגפני צודקים - חייבים להעביר תקציב לשנה כפי שכל כלכלני ישראל ממליצים ולחזק את האזרחים, הכלכלה והחברה הישראלית".