סיגי בארי תחליף את דיקלה פרסיקו כמתכננת הוותמ"ל

האדריכלית סיגי בארי שימשה בתפקידה האחרון כמנהלת אגף פרויקטים לאומיים במינהל התיכנון • בהצעה המקודמת עתה, הוותמ"ל אמורה להתמקד בקידום התחדשות עירונית מתחמית, ציפוף לאורך מערכות הסעת המונים, ותכנון ייעודי לחרדים ולערבים

שר הפנים אריה דרעי מינה את האדריכלית סיגי בארי, כממלאת מקום מתכננת הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) במשרד הפנים. בארי תחליף את דיקלה פרסיקו שכיהנה בתפקידה כ-5.5 שנים והובילה את קידומן של תוכניות רבות.

חוק הוותמ"ל נחקק כהוראת שעה לזמן מוגבל בתקופת כהונתו של יאיר לפיד כשר אוצר, ומטרתו הייתה "קידום יעיל ומהיר של תוכניות בנייה לדיור ביחס למתחמי קרקע, שהוכרזו על ידי הממשלה כמתחמים מועדפים לדיור, זאת במסגרת הליך תכנוני מיוחד הנותן עדיפות ברורה לפיתוח באדמות מדינה". אם בתחילת דרכה, הוועדה קידמה תוכניות של שכונות ענק על חשבון שטחים חקלאיים ושטחים פתוחים, הרי שבהצעה המקודמת עתה היא אמורה להתמקד בקידום התחדשות עירונית מתחמית, ציפוף לאורך מערכות הסעת המונים, תכנון ייעודי למגזר החרדי והמשך התכנון במגזר הערבי.

האדריכלית סיגי בארי (44), שימשה בתפקידה האחרון כמנהלת אגף פרויקטים לאומיים במינהל התיכנון. במסגרת תפקיד זה קידמה את התוכנית האסטרטגית של מדינת ישראל לתעסוקה, הייתה אחראית על נושא תכנון התחבורה ברמה האסטרטגית, ריכזה את ריכוז נושא שימור המבנים והמתחמים ברמה הארצית, הייתה אחראית על קידום תוכניות ארציות מפורטות לתשתיות-על התומכות בפינוי מחנות צה"ל (תמ"א 47) ותוכנית מפורטת לדרום הוד השרון - "צפון הירקון" (תמ"א 48) ומילאה את מקום מנכ"לית מנהל התכנון כיו"ר ולנת"ע.

סיגי בארי היא בעלת תואר MA בעיצוב אורבני ו-BA באדריכלות מהאקדמיה לאומנות ועיצוב "בצלאל" בירושלים.