אל על: מוכנים לפגוש את הקונה ולא את נציגיו; דורשים מענה להליך שהתקיים נגד האב בארה"ב

אחרי שורה של תכתובות מקבלים באי כוחו של הקונה מכתב מבא כוחה של אל על ובו הסכמה לפגישה • במכתב מבקשת אל על לקבל תשובה להליך שהתקיים בין חברת שירותים רפואיים שבבעלות קני רוזנברג שלפי הטענה "גרמה לצדדים שלישיים להגיש תביעות כוזבות לקבלת כספים מהמדינה"

קני רוזנברג / צילום: מתוך יוטיוב
קני רוזנברג / צילום: מתוך יוטיוב

דירקטוריון אל על נאות להיפגש עם אלי רוזנברג, מי שהגיש הצעה וקיבל היתר מהמדינה לרכוש את השליטה באל על. אחרי שורה של מכתבים ותכתובות שלא חפו מעקיצות בעיקר מצידה של אל על ופקפוק בזהות הקונה ובכוונותיו, מקבלים באי כוחו של הקונה מכתב מבא כוחה של אל על ובו הסכמה לפגישה.

אלא שהדירקטוריון דורש להיפגש עם רוזנברג עצמו ולא עם נציגיו כפי שהציע הוא מוקדם יותר "מרשתי מבקשת כי מרשך ישתתף אישית בפגישה", כך כתב עו"ד דורי קלגסבלד המייצג את אל על, שממשיך לטעון כי לשאלות הרבות שהוצגו במכתבים הקודמים בין הצדדים לא ניתן מענה "לא ברור מדוע מרשך לא עונה בפשטות ובאופן ברור על השאלות הבסיסיות אותן נשאל... היעדר תשובה לשאלה אם מרשך מייצג למעשה בהליך הרכישה את אביו ו/או משקיעים אחרים והעדר פירוט בדבר יכולותיו הכספיות והעסקיות של מרשך".

נזכיר כי הכוונה היא להצעתו של רוזנברג לרכוש את השליטה בחברה ללא מצגים בתמורה ל-260 מיליון שקל. רוזנברג הצעיר מירושלים הוא בנו של קני רוזנברג המתגורר בארה"ב והעוסק בתחום הטיפולים והשירותים הרפואיים. רשות החברות העניקה באחרונה היתר לרכישה השליטה באל על לרוזנברג הבן.

במכתב מבקשת אל על מעו"ד עדי זלצמן ממשרד שיבלת ושות' המייצגים את הקונה, לקבל תשובה להליך שהתקיים בארה"ב בין ממשלת ארה"ב ומדינת ניו יורק ובין חברת שירותים רפואיים שבבעלות קני רוזנברג "Centers Plan for Healthy Living" שלפי הטענה "הגישה וגרמה לצדדים שלישיים להגיש תביעות כוזבות לקבלת כספים מרשויות המדינה (ארה"ב). במסגרת ההסדר לצורך סילוק טענת התרמית שנטענה בו החברה בבעלות  רוזנברג הסכימה לשלם לממשלת ארה"ב ולמדינת ניו יורק פיצוי בסך של 1.65 מיליון דולר לסילוק הטענות לפיהן היא רימתה את המדינה", כך מפרט עו"ד קלגסבלד במכתב. "מרשתי מבקשת לקבל לעיונה את כתבי הטענות הקשורים להליך האמור".

בזמן שאל על מתכתבת עם הרוכש היחיד שבשלב זה הגיש הצעה לרכוש את השליטה בחברה היא אמורה לקדם את ההנפקה בהיקף של 150 מיליון דולר עד לסוף חודש אוגוסט כחלק ממתווה הסיוע שהיא צפויה לקבל מהמדינה ולפיו אחרי הנפקה שהמדינה התחייבה לרכוש את מניותיה במידה והציבור לא ירכוש, תוכל אל על לקבל הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות מדינה בשיעור של 75%. משרד האוצר, בכדי לעודד את אל על לזרז את הליך ההנפקה יאפשר לחברה למשוך מעודפי פיצויים שנצברו בקופות העובדים באופן מדורג ועד להיקף כולל של 230 מיליון שקל.