Wix מתכננת גיוס נוסף של אג"ח להמרה בהיקף של 500 מיליון דולר

בסוף הרבעון השני היו ל-Wix בקופה 826 מיליון דולר, סכום מכובד אך שאינו גבוה ביחס לשווי השוק של Wix, שנסק בחודשים האחרונים ועומד על 15.1 מיליארד דולר

אבישי אברהמי, מייסד ומנכ”ל Wix  / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אבישי אברהמי, מייסד ומנכ”ל Wix / צילום: שלומי יוסף, גלובס

קצת יותר משנתיים לאחר שחברת האינטרנט Wix  גייסה 443 מיליון דולר בהנפקת איגרות חוב להמרה בריבית של 0%, החברה יוצאת שוב למהלך דומה. Wix הודיעה היום על כוונתה להנפיק אג"ח להמרה בהיקף של 500 מיליון דולר, סכום שעשוי לגדול ל-575 מיליון דולר במקרה של חיתום יתר.

תנאי ההנפקה, כולל שער ההמרה, שיעור הריבית וכדומה, ייקבעו במסגרת תמחור ההנפקה. הריבית על האג"ח תשולם על-ידי Wix כל חצי שנה, ומועד הפירעון הסופי של האג"ח יהיה באוגוסט 2025, אלא אם יירכשו או יומרו קודם לכן.

בסוף הרבעון השני היו ל-Wix בקופה 826 מיליון דולר, סכום מכובד אך שאינו גבוה ביחס לשווי השוק של Wix, שנסק בחודשים האחרונים ועומד על 15.1 מיליארד דולר. מעבר לחיזוק המאזן, בדיווח מהיום נכתב כי חלק מהכסף שיגויס ישמש לעסקאות מסוג capped call - עסקאות הכוללות אופציות call ומובילות דה-פקטו להעלאת מחיר ההמרה, ובכך מפחיתות את הדילול האפשרי לבעלי המניות. בנוסף מציינת החברה כי היא עשויה להשתמש בכספי ההנפקה לרכישת עסקים משלימים, מוצרים, שירותים או טכנולוגיות, אם כי בשלב זה היא לא חתמה על הסכם התחייבות ספציפי. עוד ישמשו כספי ההנפקה לצרכים עסקיים כלליים.

האג"ח הקודמות להמרה שהנפיקה Wix, בשנת 2018, הונפקו כאמור בריבית 0% ושיעור ההמרה שלהן נקבע על 142.63 דולר, שהיווה אז פרמיה של 35% על מחיר המניה. כיום מניית Wix נסחרת במחיר גבוה בהרבה, כ-292 דולר.

Wix , שנוסדה ומנוהלת על-ידי אבישי אברהמי, מאפשרת לעסקים קטנים ובינוניים להקים ולנהל אתרי אינטרנט בקלות. החברה נהנית ממגמת המעבר לדיגיטל, שהתחזקה בשל משבר הקורונה והסגרים שהוטלו במדינות שונות וחייבו את העסקים לסגור את פעילותם הפיסית.

ברבעון השני הצטרפו ל-Wix כ-9.3 מיליון משתמשים חדשים, מתוכם 346 אלף מנויי פרימיום. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הכנסות Wix ב-452 מיליון דולר, צמיחה של 25.7% ביחס לתקופה המקבילה ב-2019. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הפסדי החברה הסתכמו במחצית ב-96.9 מיליון דולר על רקע גידול משמעותי בהוצאות השיווק והמכירה. על בסיס Non-GAAP נרשם הפסד נקי של 14.6 מיליון דולר.