הערכות: תוצאות סופיות של מכרז הדור החמישי יפורסמו בתוך ימים ספורים

עד מחר אמורים המפעילים להגיש הצעות משלימות ולאחר מכן המשרד יקצה את התדרים בהתאם למחירים שהגישה כל קבוצה • ועדת המכרזים סירבה למסור מידע נוסף למתמודדים לקראת הגשת ההצעות המשלימות

אנטנות הדור החמישי / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
אנטנות הדור החמישי / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

ההצעות המשלימות במכרז הדור החמישי בסלולר יוגשו למשרד התקשורת עד מחר אחר הצהריים והערכה היא שבתוך ימים ספורים תתקבל תמונה מלאה על חלוקת התדרים בין הקבוצות המתמודדות. השבוע שלחה ועדת התדרים הודעה למפעילים ועדכנה אותם כי לא תפרסם מידע נוסף על סיום השלב הראשון במכרז וזאת בעקבות פנייה של אחד המפעילים שביקש לדעת פרטים על הביקושים לתדרים לקראת הגשת ההצעה הסופית.

ההצעות המשלימות (השלב הסטטי) באות אחרי השלב המרכזי במכרז שהיה מכרז רב סבבי (דינמי). כפי שנחשף ב"גלובס" כל החברות קיבלו תדרים בחלוקה פחות או יותר מאוזנת, אבל המכרז בנוי כך שהן יכולות לשפר עמדות בהצעה משלימה שיגישו.

על פי הערכות לא צפויים שינויים גדולים במפת חלוקת התדרים אבל קשה להעריך כיצד ינהגו המפעילים וכל אחד שומר את הקלפים קרוב לחזה. על כל פנים, לאחר שיתקבלו ההצעות המשלימות צפוי המשרד להקצות את התדרים ולהודיע רשמית על התשלומים שכל חברה תידרש לשלם ועבור איזה תדר.

בינתיים בעקבות פנייה של אחד המפעילים שביקש לקבל פרטים על שישקפו את מצב הביקושים בשלב הראשון של המכרז, שלחה ועדת התדרים מכתב לכל המתמודדים והודיעה כי לא תמסור כל מידע נוסף משום שהדבר נוגד את עקרונות המכרז.

רק נזכיר שבמכרז הוקצו 3 קבוצות תדרים שיאפשרו למפעילים להקים רשתות דור חמש, והתהליך יימשך מספר שנים עד שאחד המפעילים ישיג פריסה ארצית אפקטיבית כדי שהמשתמשים יוכלו לחוות את מהירויות הדור החמישי.