תם ונשלם: אושרה עסקת המיזוג בין סלקום לגולן טלקום

שר התקשורת יועז הנדל אישר את העסקה בתנאים שישאירו את גולן טלקום כמפעיל וירטואלי

אבי גבאי / צילום: כדיה לוי, גלובס
אבי גבאי / צילום: כדיה לוי, גלובס

שר התקשורת יועז הנדל אישר את עסקת סלקום-גולן טלקום בהתאם לתנאים שקבע המשרד. כעת הצדדים צפויים להשלים את סגירת העסקה בימים הקרובים. לדברי המשרד, לאחר בחינה יסודית ומעמיקה של הבקשה למיזוג החברות, ולאחר שהדרג המקצועי במשרד מסר את המלצתו לשר, החליט היום שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל, לאשר את עסקת המיזוג בין חברת סלקום לחברת גולן.

במסגרת התנאים לאישור המיזוג פעל המשרד להבטיח, בין היתר, כי תנאי השירות הסלולרי ללקוחות גולן ישמרו. המשרד סבור כי המהלך לא יפגע ברמת התחרותיות בשוק התקשורת וימשיך לפעול על מנת לשמור על "מגרש משחקים" מאוזן המאפשר תחרות הוגנת בין השחקניות השונות בשוק.

העסקה קבלה את אישור רשות התחרות וקבלה את תמיכת אגף התקציבים באוצר לאחר שלא נמצא כי העסקה מסכנת את התחרות בשוק. במשרד התקשורת סיכמו לבקשתה של סלקום כי גולן טלקום תישאר מפעיל וירטואלי שימשיך לפעול כשחקן פעיל בשוק, תחת כנפיה של סלקום.

החברה המאוחדת תהיה החברה הגדולה ביותר בשוק הסלולר עם כ-3.6 מיליון מנויים. כעת סלקום תידרש להחליט כיצד היא מאחדת תפעולית בין הפעילויות ואיך החברות יסתנכרנו ביניהן גם מבחינה שיווקית.

אגב תוצאות המכרז הסלולרי לדור החמישי מאתמול, בעקבות המיזוג בין סלקום וגולן, העלות עבור התדרים שנרכשו, תתחלק שווה בשווה בין סלקום ואקספון.

סלקום תשלם לאלקטרה מוצרי צריכה עד 750 מיליון שקל בסך הכל עבור החברה.

מנכ"ל סלקום אבי גבאי, הודה לשר התקשורת, יועז הנדל, למנכלית המשרד, לירן אבישר בן חורין וצוותה. גבאי אמר כי "גולן טלקום תמשיך לפעול כגורם עצמאי ותחרותי. וגולן תמשיך להיות אטרקטיבית כפי שהייתה עד כה".