השמיים נפתחו? ישראלים שחוזרים מקרואטיה, בולגריה ויוון לא יחויבו בבידוד

השמיים נפתחים? משרד הבריאות אישר כי ישראלים שיגיעו מקרואטיה, בולגריה ויוון המוגדרות כירוקות לא יחויבו בבידוד של 14 יום • רשימת המדינות תתעדכן כל שבועיים ובמידה ומדינה ירוקה תהפוך לאדומה, החוזרים ממנה יאלצו להיכנס לבידוד • אלו המדינות שמהן לא תחול חובת הבידוד לשבים ארצה

 

נתב"ג ריק בצל סגירת השמיים עקב הקורונה / צילום: יוסי פתאל
נתב"ג ריק בצל סגירת השמיים עקב הקורונה / צילום: יוסי פתאל

קרואטיה, בולגריה ויוון הן המדינות ה"ירוקות" שמשרד הבריאות אישר היום כי ישראליים יוכלו להיכנס מהן לארץ ללא חובת בידוד, במסגרת מתווה פתיחת השמיים. תאריך היעד ששרת התחבורה מירי רגב הציבה לפתיחת השמים הוא ה-16 באוגוסט.

המדינות נקבעו לפי שיעור התחלואה הנמוך בהן נכון לנקודת הזמן הזו, והרשימה תתעדכן אחת לשבועיים.

במקרה שבו נוסע נסע למדינה ירוקה שבינתיים "הפכה" לאדומה, הוא יידרש לבידוד עם חזרתו ארצה.

מתווה פתיחת השמיים לא כולל בשלב ראשון כניסה של אזרחים זרים לישראל. כניסתם תתאפשר ככל הנראה בחלקו העתידי של המתווה.

מוקדם יותר היום פרסם משרד החוץ כי הגיע לסיכום עם משרד החוץ היווני לפיו תותר כניסה של 600 ישראלים בשבוע לאתונה, סלוניקי, כרתים וקורפו. הכניסה של הישראלים תותר בכפוף להצגת בדיקת קורונה שתיעשה בישראל לפני הטיסה ובדיקה נוספת שתיעשה לאחר הנחיתה. עד לקבלת תוצאות הבדיקה השנייה הנוסעים ישהו בבידוד בבית המלון שלהם. הסכם זה אינו הדדי והוא אינו מאפשר כניסת יוונים לישראל.

נושא שהטריד את משרד הבריאות לאחרונה הוא הלחץ למצוא פתרון למדינות האדומות ובכללן ארה"ב, היעד מספר 1 של הישראלים והמקור הגדול של התיירות בישראל. מה שמסתמן הוא שיקוצרו ימי הבידוד לנכנסים ממדינות אלה. מתווה נוסף יגובש לאנשי עסקים שיבקשו להיכנס לישראל ולקפסולות של תיירים שיגיעו במסגרת מאורגנת.

רונן קרסו מנכ"ל איסתא הולידייס: "זה אינו מתווה. זו אחיזת עיניים.6 00 איש בשבוע ליוון זה שמים סגורים. עצוב שאחרי חודשי המתנה, עיכובים, שולחנות עגולים ומתווים זו התוצאה. טוב שלא הצמידו מאבטח לכל נוסע. מדיניות התעופה של ישראל היא כניעה מוחלטת לקורונה ולא חיים לצד הקורונה. צריך לפתוח מיידי את שדה התעופה באופן אחראי ורציני".

אלו המדינות שמהן לא תחול חובת הבידוד לשבים ארצה

בנוסף לשלוש המדינות שאליהן תותר כניסה (יוון, קרואטיה, בולגריה), המדינות שהחזרה מהן תהיה ללא חובת בידוד לישראלים בלבד הן איטליה, בריטניה, גיאורגיה, גרמניה, הונג קונג, ירדן, לטביה, ליטא, ניו זילנד, אסטוניה, קנדה, רואנדה, דנמרק, סלובניה ואוסטריה.