פלאפון מסיימת רבעון עם ירידה צפויה בהכנסות כתוצאה ממגפת הקורונה

החברה מדווחת על תוספת של 9,000 מנויים • בעקבות הקורונה, ההכנסה הממוצעת ירדה ל-55 שקל בחודש

מנכ"ל פלאפון רן גוראון \ צילום: שלומי יוסף
מנכ"ל פלאפון רן גוראון \ צילום: שלומי יוסף

חברת פלאפון מסיימת את הרבעון השני עם ירידה צפויה בהכנסות כתוצאה ממגפת הקורונה. החברה מדווחת על הכנסות של 535 מיליון שקל לעומת 573 מיליון שקל ברבעון הקודם, ו-573 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה עמד על 1 מיליון שקל בלבד לעומת 2 מיליון שקל במקביל אשתקד.

כתוצאה מהשחיקה ירדה ההכנסה הממוצעת למנוי ל-55 שקל לחודש לעומת 58 מיליון שקל ברבעון הקודם.

החברה רשמה פיצוי חלקי בירידה בהכנסות ממכירות ציוד קצה שהסתכמו ב-141 מיליון שקל, שאמנם ירדו בהשוואה לרבעון הקודם שאז הסתכמו ב-168 מיליון שקל, אך נשארו ברמה דומה לרבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות הכוללות נובעת מעצירת הטיסות היוצאות והנכנסות.

ההכנסות משירותים ברבעון השני הסתכמו בכ-394 מיליון שקל, לעומת כ-430 מיליון שקל ברבעון המקביל, קיטון של כ- 8.4%, כאמור בגלל הקורונה. ההפסד התפעולי ברבעון השני הסתכם בסך של כ- 8 מיליון שקל בדומה לרבעון המקביל.

ה-EBITDA (רווח לפני מסים והפחתות) ברבעון השני הסתכם בכ-143 מיליון שקל לעומת כ-148 מיליון שקל ברבעון המקביל קיטון של כ-3.4%. 

בפעם הראשונה מאז אוגדו החברות בנות בבזק תחת מיזוג תפעולי בפרויקט הקרוי אלפא, מוסרת בזק נתונים על הפעילות המצרפית. מהמספרים עולה כי נרשמה ירידה בהוצאות השכר ברבעון השני ל-180 מיליון שקל לעומת 208 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. הסיבה לכך היא העובדה שאלפא הוציאה אלפי עובדים לחל"ת בגלל הקורונה אך גם הודות לקיצוץ משמעותי בכוח האדם. הקבוצה מדווחת כי המגמה של התייעלות בהוצאות תימשך גם ברבעונים הבאים.

רן גוראון, מנכ"ל yes, פלאפון ובזק בינלאומי, מסר כי "תהליך המיזוג התפעולי של החברות הבנות, פרויקט אלפא, מראה תוצאות מובהקות שנה וחצי לאחר התחלתו. הרבעון אנחנו רואים שהחברות רווחיות, מייצרות תזרים חיובי ועולות בכמות המנויים בהתמדה. זאת בעקבות תהליך התייעלות משמעותית, אשר כלל צמצום כ-1,000 משרות ואיחוד ממשקים בהם: איחוד הנהלת החברות, תהליכי רכש, פרויקט CRM ועוד. גם בהיבט הקורונה החברות הוכיחו את חוזקן ויציבותן, עם התנהלות מהירה ומדויקת וניהול נכון בצד ההוצאות".