הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את דחיית הגשת התקציב ב-100 ימים

הצעת החוק אושרה ברוב של 62 חברי כנסת • יום שני הבא הוא המועד האחרון להגשת התקציב לפי החוק הקיים

צבי האוזר בהצבעה על דחיית התקציב / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
צבי האוזר בהצבעה על דחיית התקציב / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה וברוב של 62 חברי כנסת מהקואליציה את הצעת החוק של ח"כ צבי האוזר לתיקון חוק היסוד ולפיה, ידחה מועד הגשת התקציב ב-100 ימים. ההצעה עוברת כעת בחזרה לוועדת הכספים, ולאחר אישורה שם, תובא למליאה לאישור סופי, ככל הנראה ביום רביעי. יום שני הוא המועד האחרון להגשת התקציב לפי החוק הקיים והאוזר שביקש לאפשר עוד זמן לליכוד וכחול לבן למצוא פיתרון למחלוקות ביניהם, הציע את הדחייה וקיבל את הסכמת בנימין נתניהו ובני גנץ.

במהלך הדיון אמר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כי "לפני שהממשלה והקואליציה הזאת באים הנה להצביע על החוק הזה של דחיית התקציב, שיעלו קודם לדוכן הזה ויבקשו סליחה. אתם צריכים לבקש סליחה מאזרחי ישראל. להתנצל בפניהם במבט מושפל. ב-17 במאי הקמתם ממשלה כי הודעתם שזה שעת חירום ואתם מקימים ממשלת חירום לאומית וצריך להעביר תקציב במהירות האפשרית. זה היה ההסבר להקמת הממשלה. כל מה שאתם עושים פה היום זה להנציח את הכישלון הטוטאלי של הממשלה הזאת, של ראש הממשלה הזה בטיפול במשבר הקורונה".

יוזם ההצעה ח"כ האוזר הציג את ההצעה ואמר: "חובה על כולנו לעשות הכול כדי למנוע בחירות בעת הזו וכדי להתמקד כולנו כאיש כאחד במאבק מול האתגר העומד בפנינו, ועל כן אותם מאה הימים הקבועים בחוק הם אינם רלוונטיים למצב הנוכחי היום. הייתי שמח שהיה מוצג בפני הכנסת הזאת תקציב ומאושר בתוך מאה יום, בהינתן שלא הוצג תקציב הצעתי להאריך את משך הזמן, מה שיאפשר לכל חלקי הקואליציה לקבל את אותם ההחלטות הדרושות. אם אנחנו נעשה משאל עם היום בקרב הציבור אני יכול להגיד שיש רוב ברור, מוחץ ומובהק כנגד יציאה לבחירות רביעיות, לא קשור מה עמדתם של אזרחי ישראל בקשר לוויכוחים המכונה ימין ושמאל".