עוד לפני הרווח העצום ממכירת גולן טלקום: שיפור ניכר בתוצאות אלקטרה צריכה

אמ"צ הגדילה את מחזור המכירות במגזרי קמעונאות החשמל והתקשורת הסלולרית, והרווח הנקי שלה זינק • המנכ"ל שווימר: "השיפור - בזכות העמקת יתרונות טכנולוגיים בתחום מיזוג האוויר, הרחבת ערוצי מכירה וחיזוק אתר חטיבת הקמעונאות"

יבואנית ומשווקת מוצרי החשמל אלקטרה מוצרי צריכה  (אמ"צ) מסכמת רבעון שני חיובי, למרות השפעות הקורונה. בהמשך השנה, החברה גם אמורה ליהנות מרווח הון עצום ממכירתה של חברת התקשורת גולן טלקום לידי סלקום . מניית אמ"צ נסחרת בבורסת תל אביב בשווי שוק של 2.1 מיליארד שקל, לאחר זינוק של 56% מתחילת השנה.

ברבעון השני, הסתכמו הכנסותיה של אמ"צ, המשתייכת לקבוצת אלקו  של משפחת זלקינד, בכ-745 מיליון שקל - צמיחה של 4.2% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2019. במחצית הראשונה של השנה, ההכנסות צמחו ב-4.3% והסתכמו בקרוב ל-1.4 מיליארד שקל. בחברה מסבירים את העלייה בהכנסות הרבעוניות בגידול מחזור המכירות של מגזר קמעונאות החשמל ושל מגזר התקשורת הסלולרית.

הוצאות המכירה והשיווק התכווצו ברבעון

הרווח התפעולי של אמ"צ ברבעון השני הגיע ל-61.1 מיליון שקל - עלייה מ-43.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, על רקע ירידה בהוצאות המכירה והשיווק שהתכווצו ב-6.8% לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-119 מיליון שקל. במחצית השנה, הרווח התפעולי גדל ב-32.8% והסתכם ב-106 מיליון שקל.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של אמ"צ גדל ברבעון השני ב-35% ל-34.6 מיליון שקל, ובמחצית הראשונה נרשם רווח נקי של 61.9 מיליון שקל - גידול של 48.2%. באמ"צ מציינים כי הגידול ברווח נובע מהשיפור ברווח התפעולי וכן מירידה בהוצאות מימון נטו, בעיקר בגין ירידה בהוצאות מימון במגזר התקשורת הסלולרית.

ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ברבעון השני ב-94 מיליון שקל, לעומת 72 מיליון שקל ברבעון המקביל. מתחילת השנה הסתכם ה-EBITDA בכ-169 מיליון שקל, לעומת 137 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. במחצית הראשונה החברה ייצרה 92.6 מיליון שקל מפעילות שוטפת, ובסיום התקופה היו לה בקופה מזומנים והשקעות בסך 236 מיליון שקל. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 30 מיליון שקל.

עלייה בהכנסות בשל גידול במכירות המזגנים

אמ"צ פועלת בשלושה מגזרי פעילות: המגזר הראשון, תחום מוצרי הצריכה החשמליים, הניב ברבעון השני הכנסות של 311 מיליון שקל, לעומת 314 מיליון שקל ברבעון המקביל, אבל בחברה מציינים כי בנטרול העברת יבוא מוצרי החברה תחת המותג "אלקטרה" למגזר קמעונאות חשמל, מדובר בעלייה של 1.9% במכירות. העלייה בהכנסות נבעה מגידול בפעילות המזגנים. הרווח המגזרי הסתכם ב-28 מיליון שקל, לעומת 11 מיליון שקל ברבעון המקביל. במחצית הראשונה, ההכנסות הסתכמו ב-552 מיליון שקל והרווח ב-48 מיליון שקל.

מגזר פעילות שני הוא קמעונאות החשמל, שבו ההכנסות ברבעון גדלו ב-3.9% ל-331 מיליון שקל, ובחברה מדגישים כי זאת אף שבאפריל החנויות היו סגורות במשך שבועיים בשל הקורונה. הרווח המגזרי הסתכם ב-17.3 מיליון שקל, לעומת 10.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. במחצית ההכנסות היו 624 מיליון שקל והרווח היה 27 מיליון שקל.

מגזר התקשורת הסלולרית הוא פעילות גולן טלקום (ראו מסגרת). בפברואר התקשרה אמ"צ בהסכם למכירת גולן טלקום לסלקום. סלקום תרכוש מהחברה כ-90% ממניות גולן שבידיה, ואת ה-10% מידי גיל שרון, יו"ר ומנכ"ל גולן. בחברה מציינים כי סך התמורה שאמ"צ תקבל עם השלמת העסקה - ללא התמורה לגיל שרון ולאחר דילול מלא, הנובע מאופציות שהוענקו לעובדי גולן - תעמוד על 570-600 מיליון שקל. אמ"צ צפויה לרשום רווח הון לפני מס של 230-260 מיליון שקל.

החברה הגבירה פעילות מכירות באינטרנט

בהקשר של הקורונה מציינת אמ"צ בדוחות כי החברה אינה חווה פערים באספקת הסחורות, לאחר שספקיה בסין חזרו לייצור ושחרור סחורות כמעט מלא ולאחר שהצטיידה במלאים ממדינות אירופה. עוד נכתב כי בתקופת ההגבלות, אמ"צ הגבירה את פעילות מכירת מוצרי החשמל באמצעות האינטרנט, וכמו כן הוציאה חלק מעובדיה לחל"ת וביצעה מהלכי התייעלות - דבר שסייע לה לעמוד ביעדי הרווחיות.

צביקה שווימר, מנכ"ל החברה, מסר: "אנו מסכמים את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של שנת 2020 עם גידול בהכנסות, שיפור בפרמטרים התפעוליים ועלייה חדה ברווח הנקי. השיפור בתוצאות הינו המשך ישיר של אסטרטגיית החברה, הכוללת, בין היתר, את העמקת יתרונותיה הטכנולוגיים בתחום מיזוג האוויר, הרחבת ערוצי המכירה של מוצרים מיובאים, חיזוק אתר האינטרנט של חטיבת הקמעונאות וייעול רצפת המכירה בחטיבה זו. בתחום הקמעונאות, אנחנו מציגים בתקופה גידול בהכנסות, למרות שבועיים באפריל שבמהלכם החנויות היו סגורות, וזאת, בין היתר, הודות לעלייה של 179% במכירות אתר האינטרנט של החברה".