אל על האריכה את הפסקת הטיסות והחל"ת לעובדים עד סוף ספטמבר

6,080 מעובדי אל על נמצאים בחל"ת כעת • מנכ"ל אל על גונן אוסישקין: "המרחק עד לתחילת פעילות טיסתית סדירה ומשמעותית עדיין רב"

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על  / צילום: סיון פרג'
גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על / צילום: סיון פרג'

אל על הודיעה כי היא מאריכה את הפסקת הטיסות והחל"ת של עובדיה עד ל-30 בספטמבר. 6,080 מעובדי אל על נמצאים בחל"ת כעת. 

באל על ציינו כי הסיבה בדחיית החזרה לפעילות היא בין היתר "המשך המגבלות ביחס לחובת הבידוד החלה על נוסעים נכנסים לישראל (למעט מספר מצומצם של יעדים) ולאיסור כניסת זרים לישראל". אל על ציינה כי היא מבצעת כיום פעילות מטען מצומצמת. 

מנכ"ל החברה גונן אוסישקין התייחס באגרת לעובדים למתווה פתיחת השמיים, שלפיו כעת אין חובת בדידות לטסים ל"מדינות ירוקות". אוסישקין כתב כי "המרחק עד לתחילת פעילות טיסתית סדירה ומשמעותית עדיין רב. על מנת שנראה אנשים חוזרים לטוס, צריך שבמדינת המוצא והיעד יוסרו חובות בידוד, תהליכי הבדיקות (במידה וידרשו) יהיו קצרים, ולא פחות חשוב, צריך שאמון הציבור בטיסות יהיה גבוה". 

לגבי מתווה הסיוע, כתב אוסישקין כי "אנו נערכים לביצוע הנפקת מניות בהיקף של 150 מיליון דולר בשבועות הקרובים. על מנת להשלים את המהלך נדרשת גם הגעה להסכם עם גורם מממן על מתן הלוואה בערבות מדינה. בשלב זה היכולת שלנו להוסיף ולהתקיים מתאפשרת בעיקר בשל ניהול תזרימי קפדני ועמידה באבני הדרך כפי שהונחו על ידי משרד האוצר". 

בתוך כך, היום נחשף ב"גלובס" כי מנהל רשות החברות הממשלתיות קורא לאוצר לשקול מחדש את מתווה החילוץ לחברת אל על, על רקע הצטרפות משקיע נוסף, שלישי במספר, המבקש לרכוש את השליטה בחברה. ל"גלובס" נודע כי מדובר בד"ר דוד ספיר, איש עסקים ישראלי-רוסי השולט בחברות בתחומי הטלקומוניקציה והתיירות.