טיב טעם נהנית מהקורונה: הרווח ברבעון השני של 2020 הוכפל ל-16 מיליון שקל

הכנסות רשת המזון שבשליטת חגי שלום צמחו ברבעון השני של 2020 ב-14% ל-411 מיליון שקל הודות להשפעות החיוביות של משבר הקורונה על שוק המזון • לצד זאת, הקבוצה נפגעה בתחום הפעילות המוסדי כשהיא מציינת כי "היא בוחנת דרכים לצמצום החשיפה למסעדות ומפעלי הסעדה"

חגי שלום טיב טעם / צלם: יונתן בלום
חגי שלום טיב טעם / צלם: יונתן בלום

רשת קמעונאות המזון טיב טעם  מציגה רבעון חזק הודות להשפעות משבר הקורונה, כשהיא רושמת גידול של 14% בהכנסות לסך של 411 מיליון שקל. הרווח הנקי של הרשת שבשליטת חגי שלום צמח ב-112% ברבעון לכ-16 מיליון שקל, כאשר על רקע התוצאות החיוביות טיב טעם מעדכנת על חלוקת דיבידנד של כ-7.4 מיליון שקל. בסיכום המחצית מציגה טיב טעם גידול של 15% בהכנסות לסך של 77 מיליון שקל, כשהרווח הנקי צמח ב-204% לסך של 23 מיליון שקל.

בהסתכלות רבעונית עולה כי טיב טעם צמחה במגזר הקמעונאות אך נפגעה במגזר התעשייה שפונה בחלקו לשוק המוסדי. במגזר הקמעונאות בלבד רושמת טיב טעם גידול בהכנסות של כ-20% לסך של 361 מיליון שקל, בחנויות ובאתר המקוון הודות לנגיף הקורונה. הפדיון בחנויות זהות שמציגה טיב טעם גדל ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. במבט קדימה, טיב טעם מציינת כי ההכנסות בתחום זה המשיכו לצמוח גם בחודשים יולי ואוגוסט בקצב של כ-18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

  • תוצאות טיב טעם
     תוצאות טיב טעם

בניגוד לכך, במגזר התעשייה מציגה טיב טעם ירידה רבעונית במכירות בכ-12% לסך של 83 מיליון שקל. זאת בשל ירידה של 58% במכירות בערוץ המוסדי (למסעדות ולבתי מלון למשל), להפסקת פעילויות לא רווחיות ולגידול בקטגורית שיווק היין והאלכוהול.

על הרקע הזה מציינת טיב טעם כי בצל הפגיעה בתוצאות המכירה לשוק המוסדי חברות הקבוצה בתחום מגזר התעשייה, "בוחנות דרכים לצמצום חשיפתן למסעדות ומפעלי הסעדה", ובכלל זה "ריכוז מאמצי גבייה של חובות לקוחות אלו, הפניית משאבים לקידום מכירות לשוק הקמעונאי לצד התאמה של המבנה הארגוני בתחומי הסחר והמכירות". לצד זאת החברה מדווחת גם על "בחינה מחדש של חלק מעסקי הליבה של חברות אלו, לרבות בחינה של כדאיותם הכלכלית להמשך".

טיב טעם שבשליטת חגי שלום מפעילה כ-41 חנויות בשטחי מסחר של כ-51 אלף מ"ר ומעסיקה כ-1,500 עובדים. בניגוד למתחרות, בהם שופרסל, ויקטורי ורמי לוי, טיב טעם אינה מציינת כמה מהוות מכירות האונליין מסך המכירות שלה.