משטרת ישראל פינתה בכוח מפגינים ממאהל המחאה בבלפור

מאהל המחאה פונה כדי לפנות מקום להפגנת תמיכה של הימין שתתקיים בערב • בין האנשים שפונו בכוח נמצא גם ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון, שאף נפצע בפינוי

מפגינים מול מאהל ההפגנה / צילום: אין מצב
מפגינים מול מאהל ההפגנה / צילום: אין מצב

מספר מפגינים פונו בכוח על ידי המשטרה בירושלים אחרי שכבלו את עצמם לגדרות סביב בלפור. סיבת המחאה הייתה החלטת המשטרה לפנות את מאהל המחאה שהוקם מחוץ לבית ראש הממשלה, כדי לפנות מקום להפגנת תמיכת הימין במקום היום (ה') בערב.

בין האנשים שפונו בכוח נמצא ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון, תא"ל (מיל') אמיר השכל, תא"ל (מיל) אסף אגמון. לפי הדיווחים מן המקום, השכל ואגמון נגררו בכוח על ידי המשטרה וגילון נפצע בזרועותיו במהלך הפינוי. גם ח"כ יוראי להב-הרצנו (יש עתיד) הורחק בכוח מן המקום.

שר הביטחון לשעבר משה יעלון הצטרף למפגינים במקום. יעלון אמר היום כי השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה מפעיל בכוח את המשטרה נגד מחאה: "הוא עושה ככל יכולתו לדכא אותה במצוות הנאשם היושב על כסא ראש הממשלה. המחאה כאן בבלפור, ובכל רחבי הארץ, היא מחאה צודקת, חוקית ודמוקרטית".

בסיום הפינוי אמר גילון: "צעירים, אני כבר זקן מדי למלחמות האלה. עכשיו זו צריכה להיות המערכה שלכם להעיף את ראש הממשלה הזה מבלפור ולבחור כל ראש ממשלה אחר, רק שיהיה ישר. במוצאי שבת אני מקווה שנגיע לפה רבבות".

תומכיו של ראש הממשלה אמורים להפגין היום החל מן השעה 20:00 באזור כיכר פריז. מספר רחובות באזור יחסמו כדי לאפשר את ההפגנה.

מארגני המחאה נגד נתניהו מכנים את המשטרה "משטרת נתניהו", כיוון שההחלטה לפנותם מן האזור נובעת מן הרצון לאפשר לתומכי נתניהו להשתמש באותו המרחב. יצויין שמול בית ראש הממשלה מוקמים "מחנות" של שני הצדדים, ועד עתה כולם קיבלו גישה ומרחב הפגנה, משני הצדדים של בית ראש הממשלה.