דיירי הבניינים בת"א שהחליטו מראש למי מגיע יותר בהתחדשות עירונית

הדיירים שחילקו את התמורות בעצמם: "ראינו שלא הגיוני שמי שהרחיב את הדירה בהרבה כסף יקבל אותו דבר כמו שלא. בלי מריבות ובלי עניינים"

סיפור בעלי הדירות:

אחד מבעלי הדירות מספר: "מהתחלה היינו מגובשים וידענו מה אנחנו רוצים. קבענו מראש למי מגיע יותר. למשל, יש שכנה אחת שהרחיבה את הדירה על הגג באישור כל השכנים, אז זה לא הגיוני ששנינו נקבל את אותה תמורה למ"ר. הייתה שכנה אחרת שהגישה בקשה להרחבה וכבר השקיעה איזה 100 אלף שקל בתכנון, אז גם היא קיבלה יותר.

"חלק מהשכנים החליטו שהם מוותרים על דירת קרקע ולוקחים שתי דירות, אף שהחצרות לא בטאבו - כל השנים זה היה מבוסס על הסכמה בין השכנים. יש פה אנשים חזקים, והפעילו קומן סנס. ברגע שהחלטנו למנוע את הרעש מראש זה עבד טוב. הדיירת שהרחיבה את הדירה למשל קיבלה גם יותר בשכר דירה. במחסנים הייתה אמורה להיות הגרלה - לא היה צריך הגרלה, כל אחד בחר ונגמר הסיפור.

"ההחלטות צריכות להיות משותפות, גם עם היזם. כל שלב בתהליך היה בשיתוף פעולה. למשל, אחרי החתימה, ראינו עדכון לשכר דירה וזה קרה מהר מאוד. הם גם עבדו איתנו עם הגמישות שלנו".

התמורה ליזם:

12 דירות.

התמורה לדיירים:

כל דייר קיבל תמורה שונה, בהתאם לדירתו הקיימת, בין 70 מ"ר ל-125 מ"ר. היזם ישלם דמי שכירות בתקופת הפינוי, הוצאות עורך הדין של בעלי הקרקע ומפקח מטעם בעלי הקרקע.

חניה:

חניה לכל דירה בחניון תת קרקעי עם מכפיל.

לו"ז:

הפרויקט קיבל היתר והודעת פינוי נשלחה לדיירים.

המצב הקיים: ארבע דירות בשתי קומות, בכל אחד מהבניינים
יזם: "תנופה בעיר" מקבוצת רם
הקבלן: רם אדרת הנדסה אזרחית
אדריכל: HQ אדריכלים