הכירו את סיטונאית הפירות והירקות שמקימה רשת קמעונאות משל עצמה

חברת הפירות והירקות עטרה נכנסת למכירה קמעונאית ומתכננת להקים רשת עם עשרות חנויות • מחזור המכירות של החברה מוערך כיום בכ-150 מיליון שקל

סניף עטרה הראשון, סמוך למתחם G בכפר סבא            / צילום: צחי קיבנשטיין
סניף עטרה הראשון, סמוך למתחם G בכפר סבא / צילום: צחי קיבנשטיין

הקורונה נתנה זריקת מרץ לרשתות המזון וסיטונאית הפירות והירקות עטרה נכנסת למכירה קמעונאית. ל"גלובס" נודע כי חברת הפירות והירקות שבבעלות משפחת עטר פתחה בשבוע האחרון חנות ראשונה סמוך למתחם G בכפר סבא, והיא נערכת לפתיחה של עשרות חנויות בשנים הקרובות, כשבתור התחלה בכוונתה לפתוח במהלך השנה הבאה ארבע חנויות נוספות.

החנות הראשונה מתפרשת על שטח של 320 מ"ר ובפתיחתה הושקעו כמיליון שקל. בנוסף לירקות ופירות, בחנות יימכרו בחנות גם כלי בית של סולתם, רטבים, ומגוון מצומצם של גבינות מיוחדות. "הרעיון הוא להביא בשורה של טריות מוצרים ופנייה לקהל שרוצה חנויות מתמחות כמו קצביה או מאפיה", אומר עופר עטר ל"גלובס".

עד היום התמקדה עטרה בפעילות סיטונאית, למעט מכירה בחנות המפעל. ואולם, לאחרונה החלה החברה לשווק בפיילוט של מכירה ישירה ללקוחות באזור הצפון, וכעת היא נערכת להרחיב עד סוף השנה את המכירה המקוונת לכל הארץ, שתיתמך על ידי חנויות שעתידות להיפתח.

מספקת סחורה ל-500 לקוחות

עטרה מנוהלת על ידי עופר עטר, ושני אחיו, דרור ודותן, בנים לחקלאים ממושב אביטל המשמשים כסמנכ"ל התפעול ומנהל הלקוחות של העסק. החברה הוקמה לפני 25 שנה כחנות ירקות בעפולה, ומשם התפתחה לחברת הפצה למרכולים, אולמות וקייטרינג באזור הצפון. כיום מועסקים בחברה למעלה מ-100 עובדים, ומחזור המכירות השנתי שלה מוערך כ-150 מיליון שקל. החברה מתחרה בענקיות בתחום כמו ביכורי שדה דרום, שמחזיקה גם היא בפעילות קמעונאית מאז שהשתלטה על רשת שוק העיר.

לפני כחמש שנים הקימה החברה מרכז לוגיסטי בשטח של כ-7,000 מ"ר באזור התעשייה במבואות הגלבוע, ופעילותה הורחבה לכל הארץ. בין היתר מספקת עטרה סחורה ל-500 לקוחות ובהם חנויות נוחות; דיילי, פורמט המזון החדש של סופר-פארם; רשתות בתי מלון, בהן דן ופתאל; ומשרד הביטחון.

לדברי עטר, הקורונה אמנם צמצמה את הפעילות שלו לשוק המוסדי, אך הפעילות בשוק הקמעונאי פיצתה על כך: "לא נפגענו מבחינת מחזורים ורווחיות, עברנו מהמוסדי לקמעונאי". כעת הוא מאמין ש"יהפוך לשחקן משמעותי בשנים הבאות". את ההשראה שואב עטר מחברת שטראוס, ספקית המזון השנייה בגודלה בשוק הישראלי: "כחזון הסתכלתי תמיד על שטראוס כחברה משפחתית שהתחילה כעסק קטן בצפון, ואני מאמין שגם מבחינתנו השמיים הם הגבול".

תקופת הקורונה נתנה דחיפה אדירה למכירות של שוק המזון ב-2020 אשר ניכרת הן בנתונים שאוספת חברת המידע והמחקר סטורנקסט, והן מהדוחות של קמעונאיות ויצרניות המזון הגדולות כשרובן דיווחו על צמיחה משמעותית במכירות. במקביל, נרשמה פגיעה קשה בכל פעילות השוק המוסדי - מלונות, בתי קפה, מסעדות, אולמות אירועים וקייטרינג - מה שהביא לירידה במכירות של חברות אשר מספקות סחורה בעבורו.  

עטרה שיווק פירות וירקות

הוקמה ב-1994 כחנות ירקות בעפולה על ידי בני משפחת עטר, חקלאים ממושב אביטל בעמק יזרעאל ● החברה מנוהלת בידי עופר עטר ושני אחיו, דרור ודותן, המשמשים כסמנכ"ל התפעול ומנהל הלקוחות  ● עטרה מעסיקה יותר מ-100 עובדים, ומחזור המכירות השנתי שלה מוערך בכ-150 מיליון שקל