נתן חץ: "אנחנו עדיין לא חשים בשינוי מהותי בתחום המשרדים בשווקים בהם אנו פועלים"

אלוני חץ הציגה רווח נקי רבעוני של כ-3.7 מיליון שקל בלבד, לאחר שהפחיתה 103 מיליון שקל כתוצאה משערוכי נכסים

נתן חץ / צילום: איל יצהר
נתן חץ / צילום: איל יצהר

גם חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ, הנמצאת בשליטת המנכ"ל נתן חץ, לא הצליחה להימלט מההשפעות השליליות של מגפת הקורונה. אמנם, החברה סיימה את הרבעון השני של השנה עם ירידה של כ-0.4% בלבד בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-204 מיליון שקל, אולם בשורה התחתונה היא הציגה רווח נקי של כ-3.7 מיליון שקל בלבד לעומת רווח של 169 מיליון שקל ברבעון המקביל, צניחה של 98%.

הסיבה העיקרית לירידה החדה ברווחים - הפסד של 103 מיליון שקל משערוכי נכסים ברבעון זה, לעומת רווחי שערוך של כ-170 מיליון שקל ברבעון המקביל. עוד רשמה אלוני חץ הפסד של כ-23 מיליון שקל מחלקה בהפסדי החברות הכלולות, לעומת רווח של כ-87 מיליון שקל בסעיף זה ברבעון המקביל.

במקביל, גם התזרים הנקי מפעילות ( FFO ) ברבעון רשם ירידה של 26% והסתכם בכ-118 מיליון שקל.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה אלוני חץ  עם עלייה של 14% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2019 לרמה של כ-445 מיליון שקל. הפסדי שערוכים בהיקף של 189 מיליון שקל לעומת רווחי שערוכים של כ-134 מיליון שקל בתקופה המקבילה חתכו את הרווח הנקי שלה ב-51% לרמה של כ-108 מיליון שקל. ה- FFO עמד על כ-250 מיליון שקל, ירידה של 12%.

באלוני חץ מציינים כי שיעור הגבייה הכולל של חברות הקבוצה מהשוכרים שלה עמד ברבעון השני על 94% בישראל ובריטניה, ועל 99% בארה"ב.

בחברה החליטו, בינתיים, שלא לשנות את מדיניות חלוקת הדיבידנדים שלה והיא תחלק לבעלי מניותיה מזומון בהיקף של 29 אגורות למניה (כ-50 מיליון שקל) במהלך חודש ספטמבר .

נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ מסר: "המשבר הנוכחי שאנו מתנהלים בצילו יצר, מטבע הדברים, אי וודאות והאטה כלכלית שגלשה למיתון עולמי. לאורך כל התקופה, חברות הקבוצה בישראל, בארה"ב ובבריטניה עסוקות בניהול אחראי של המשבר הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית, לרבות קשר הדוק עם השוכרים. נכון להיום, למעט "אווירת קורונה", אנחנו עדיין לא חשים בשינוי מהותי בתחום המשרדים בשווקים בהם אנו פועלים. שיעורי התפוסה נותרו גבוהים, הגבייה מתנהלת כסדרה וחידושי חוזים מתבצעים בתנאים דומים לטרום המשבר. להערכתנו, האיתנות הפיננסית החזקה של קבוצת אלוני חץ על כל חברותיה, מח"מ חוזי השכירות הארוך של חברות הקבוצה, האסטרטגיה להשקעה לטווח ארוך בתחומי הנדל"ן המניב ובאנרגיות מתחדשות והפיזור על פני שווקים וכלכלות מערביות מהווים יתרון ויוכיחו עצמם גם בתקופה המאתגרת בה אנו חיים ."

אלוני חץ מתמקדת בתחומי הנדל"ן המניב והאנרגיות המתחדשות בארץ ובחו"ל. בתחום הנדל"ן המניב פועלת הקבוצה בארבעה שווקים עיקריים: ישראל, ארה"ב (באזור וושינגטון ובוסטון) ובריטניה. בתחום האנרגיות המתחדשות פועלת הקבוצה בשלושה שווקים עיקריים: ישראל, פולין וארה"ב .

החברה פועלת בישראל באמצעות אמות (החזקה של 55.4%) ואנרג'יקס אנרגיות מתחדשות (54.4%), העוסקת בהקמת מערכות להפקת חשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות, בישראל, פולין וארה"ב. בארה"ב מחזיקה אלוני חץ ב-44.2% מחברת CARR , חברה פרטית העוסקת ברכישה, ייזום, והשכרה של נדל"ן מניב בתחום המשרדים באזורי וושינגטון DC ובוסטון . בנוסף, מחזיקה החברה בשותפות (50% בשליטה) עם Oxford Properties ב-3 מבני משרדים בבוסטון .

בבריטניה מחזיקה הקבוצה ב-96% בברוקטון , חברה פרטית אשר עוסקת ברכישה, יזום, השבחה, הקמה ניהול ותחזוקה של נדל"ן מניב בבריטניה, תוך התמקדות בסקטור המשרדים באזור מטרופולין לונדון .