פז משקיעה 10 מיליון דולר בחברת ג'נסל של בני לנדא

ניר שטרן: "להערכתנו, מוצריה העתידיים של ג'נסל יוכלו להשתלב במתחמי תחנות פז, בדרך של תדלוק רכבים המונעים במימן" • בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי GenCell מקדמת הנפקה ראשונית בבורסת תל אביב

ניר שטרן/ צילום: כדיה לוי
ניר שטרן/ צילום: כדיה לוי

חברת פז  משקיעה 10 מיליון דולר בחברת ג'נסל (GenCell) תמורת 5.4% ממניותיה. על העסקה המתגבשת דיווחה פז בינואר השנה וכעת עדכנה החברה שהעסקה הושלמה. כחלק מעסקת ההשקעה, תהיה זכאית פז למנות דירקטור בג'נסל.

ג'נסל הוקמה לפני כ-9 שנים, והיא מנוהלת על ידי רמי רשף. החברה, אותה מוביל ביחד עם רשף היו"ר ובעל המניות המרכזי בני לנדא, פיתחה טכנולוגיה ייחודית בתחום האנרגיה הנקייה, על בסיס ייצור חשמל מהנעת מימן. מרכז פעילות הפיתוח והייצור של החברה נמצא בישראל. החברה מעסיקה כ-80 עובדים בארץ וברחבי העולם, חלקם הגדול מתמטיקאים, פיזיקאים, כימאים, אלקטרו-כימאים ומהנדסים. 

החברה מייצרת ומפתחת תאי דלק אלקליים, שהינם מקור אנרגיה, המבוסס על טכנולוגיה ייחודית, המאפשרת את יצירת האנרגיה באמצעות יצירת אינטראקציה כימית בין מימן לחמצן. לחברה מוצרים המשמשים כמערכות גיבוי למערכות החשמל המסורתיות, ומיועדים בעיקר לחברות גדולות (בתי חולים, קווי ייצור ועוד), מוצרים המשמשים כמערכות גיבוי לשוק תשתיות האנרגיה (בעיקר חברות חשמל), וכן מערכות המשמשות לאספקת חשמל רציף ולאורך זמן המיועדת למקומות שאינם מחוברים לרשת החשמל.

ניר שטרן, מנכ"ל פז, ציין היום כי  "תחום אנרגיית המימן להנעה הוא תחום עולה ומתפתח ברמה העולמית, עם צפי לזינוק בביקושים בעתיד הלא רחוק. אנו נכנסים אליו באמצעות השקעה בחברת ג'נסל, שהיא אחת החברות המובילות בו - טכנולוגית, ולא פחות חשוב, עם חברה ישראלית. להערכתנו, מוצריה העתידיים של ג'נסל יוכלו להשתלב במתחמי תחנות פז, בדרך של תדלוק רכבים המונעים במימן. אנו מאמינים בתחום האנרגיה הירוקה ושוקלים השקעות נוספות בתחום".

בני לנדא ציין כי "אנחנו גאים לצרף את פז כשותף בג׳נסל. לחברה יש פוטנציאל להוביל מהפכה עולמית בתחום האנרגיה המתחדשת תוך יצירת תעשיה ישראלית משגשגת".

בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי GenCell מקדמת הנפקה ראשונית בבורסת תל אביב. ג'נסל מתכננת לגייס בהנפקה כ-200 מיליון שקל לפי שווי של 700-800 מיליון שקל "לפני הכסף".

את ההנפקה צפויה להוביל חברת החיתום פועלים אי.בי.אי. ג'נסל בחנה אשתקד הנפקה בבורסה זרה, אבל זו לא יצאה לפועל. כעת מבקשת החברה לנצל את הגאות שממנה נהנות מניות האנרגיה הירוקה בבורסת ת"א.