הנהלת "רשת 13" החליטה לבטל את החוזה עם ליאור שליין

ב"רשת 13" החליטו להוריד את "גב האומה" מהאוויר • וגם: אייל גפני מונה לסמנכ"ל תפעול ואסטרטגיה בבנק הדיגיטלי הראשון • השיחה

ליאור שליין / צילום: איל יצהר
ליאור שליין / צילום: איל יצהר

למרות החוזה ארוך הטווח שנחתם עם ליאור שליין לפני שנה, הנהלת "רשת 13" קיבלה החלטה סופית שלא להחזיר את תוכניתו "גב האומה", ולבטל את החוזה עימו.

החוזה בין שליין לרשת נחתם בשלהי כהונתו של המנכ"ל הקודם יוסי ורשבסקי. תוכנית הסאטירה "גב האומה" היא אחת מהוותיקות בז'אנר והשיוך הפוליטי שלה שיחק נגדה בעבר - התוכנית החלה את דרכה ברשת תחת השם "מצב האומה" אך בעקבות ביקורת ולחצים ירדה מהאוויר ועברה לערוץ עשר תחת השם "גב האומה" שם שודרה עד המיזוג עם ערוץ עשר. לאחר המיזוג היה ניסיון שלא צלח להציב את התוכנית בלב הפריים טיים אך לאור נתוני הרייטינג שסיפקה הועברה התוכנית לפריים שני. כבר לאחר הבחירות דובר על כך שלא תחזור לאוויר בהמשך, ועתה כאמור הוחלט סופית להורידה לחלוטין.

ב"רשת 13" בחרו שלא להגיב לידיעה.

מצנח הזהב

הבנק הדיגיטלי הראשון בישראל משלים את הכוורת הניהולית: אייל גפני (35), מונה לסמנכ"ל תפעול ואסטרטגיה בבנק. במסגרת תפקידו יהיה אחראי על התפעול השוטף, ליווי ובניית הפיילוט של הבנק והאסטרטגיה העסקית. גפני מלווה את הקמת הבנק מימיו הראשונים תחילה כיועץ ובהמשך כחלק מצוות הבנק. בטרם הצטרף לבנק שימש אייל בתפקידו האחרון כמנהל בכיר בחברת הייעוץ PWC.

גל בר דעה, מנכ"ל הבנק הדיגיטלי הראשון: "אחת המשימות העיקריות שעומדת בפני אייל היא בניית הפיילוט של הבנק הדיגיטלי הראשון שייצא לדרך במחצית הראשונה של שנת 2021. לאייל ניסיון רב בייעוץ וליווי פרויקטים משמעותיים בתחום הפיננסי והצטרפותו לצוות הנהלת הבנק היא צעד משמעותי נוסף בחיזוק היסודות עליהן נבנה הבנק בימים אלו".

הבנק הדיגיטלי הראשון קיבל בדצמבר האחרון אישור רגולטורי לפעול כבנק עצמאי בישראל וצפוי להתחיל את פעילותו ברבעון האחרון של 2021. בינואר התקשר הבנק עם ענקית המחשוב הבינלאומית TCS להקמת תשתית טכנולוגית לבנק ולאחרונה התקשר הבנק עם חברת ישראכרט להנפקה ותפעול כרטיסי אשראי. הבנק הדיגיטלי יתמקד במתן שירותי בנקאות למשקי בית ובכלל זה העמדת אשראי, קבלת פיקדונות, ניהול חשבונות עו"ש, ומתן שירותי מסחר בניירות ערך. 

חדשות טובות

בקרוב: סטודנטים ליזמות חברתית? תוכנית יזמות חברתית לבגרות של עיריית תל אביב-יפו הראשונה מסוגה בארץ יוצאת לדרך. מטרת התוכנית היא להוביל את תחום היזמות ולבנות תוכנית ייחודית לבגרות אשר תוגש ליחידה לתוכניות ייחודיות במשרד החינוך, בהיקף של 5 יח"ל כמגמת יזמות חברתית.

התוכנית נבנתה עם הצוותים החינוכיים כפיילוט עם שלושה בתי ספר בעיר: עירוני ט', צייטלין וליידי דייוויס.

מעיריית תל אביב נמסר כי "הלימודים במגמה יעודדו את התלמידים להיות אזרחים מעורבים, לנקוט עמדה וליזום מהלכים לצמצום פערים חברתיים בעולם הסובב אותם".