דניה סיבוס ואפריקה מגורים הקפיצו את רווחי לפידות קפיטל ברבעון השני

את החצי הראשון של 2020 סיימה לפידות עם רווח נקי של כ-152 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-7.5 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד • מניית החברה מזנקת ב-11% במחזור גבוה

מניית חברת ההחזקות לפידות קפיטל, הנמצאת בשליטת היו"ר יעקב לוקסנבורג (לוקסי), קפצה בשיעור דו-ספרתי במחזור גבוה, לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות חזקות  ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2020. הדוחות הרבעוניים כוללים לראשונה איחוד של תוצאות חברת התשתיות דניה סיבוס ושל חברת הייזום אפריקה מגורים, לאחר השלמת הרכישה של אפריקה השקעות במסגרת הסדר חוב בינואר השנה.

בשורה התחתונה הציגה לפידות רווח נקי של 15.3 מיליון שקל ברבעון השני, קפיצה של 150% לעומת הרווח ברבעון המקביל. בעקבות איחוד תוצאות דניה סיבוס ואפריקה מגורים הכנסות החברה עמדו על כ-1.4 מיליארד שקל ברבעון, לעומת 341 מיליון שקל ברבעון המקביל. 

את המחצית הראשונה של 2020 סיימה לפידות עם רווח נקי של כ-152 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-7.5 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. לרווח העצום במחצית תרם בעיקר "רווח הזדמנותי" של 121 מיליון שקל, שנרשם ברבעון הראשון בגין רכישת השליטה בחברת אפריקה ישראל. רווח הזדמנותי נוצר כתוצאה מפערי שווי בין נכסים שנרכשו לבין התמורה ששולמה בגינם. הכנסות החברה עמדו על כ-2.6 מיליארד שקל, לעומת 703 מיליון שקל בתקופה המקבילה.


זינוק של 102% ברווחי דניה סיבוס

עיקר פעילותה של לפידות, לאחר השלמת עסקת רכישת אפריקה השקעות שבה מחזיקה לפידות ב-80% מההון (ביחד עם אלטשולר שחם גמל ופנסיה המחזיקה ב-20%), הוא בתחומי הקבלנות והתשתיות, באמצעות דניה סיבוס.

החברה עוסקת גם בייזום של פרויקטי נדל"ן למגורים באמצעות אפריקה מגורים, שבה מחזיקה דניה סיבוס ב-56% מההון. בנוסף, לקבוצה פעילות בתחום יבוא ושיווק טלפונים סלולריים ואביזרים נלווים, באמצעות חברת סאני תקשורת, אשר לה זיכיון בלעדי מחברת סמסונג העולמית, וכן פעילות בתחום הסחר, באמצעות קבוצת אלפרוס; לפידות עוסקת גם בקידוחים יבשתיים בישראל.

דניה סיבוס רשמה ברבעון השני רווח נקי של 24.3 מיליון שקל, זינוק של 106% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שבו עמד הרווח על 11.8 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2020 נרשמה עלייה של 102% ברווח הנקי בהשוואה למחצית הראשונה של 2019, ל-44.4 מיליון שקל. צבר ההזמנות של החברה זינק ב-1.35 מיליארד שקלים מתחילת השנה, ונאמד ב-8.5 מיליארד שקלים נכון לסוף הרבעון השני, בעיקר על רקע גידול הפעילות בתחום הבנייה והתשתיות בישראל.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה לפידות כי דירקטוריון החברה החליט על תוכנית לרכישה בחזרה של מניותיה בסכום של עד 30 מיליון שקל. כאמור, מניית לפידות הגיבה היום בעלייה חדה והשלימה התקדמות של 90% בשנה האחרונה. שווייה של החברה הגיע לכ-1.2 מיליארד שקל.

לוקסנבורג ציין היום, כי "אנחנו מסכמים חציון ראשון עם תוצאות מעולות בכלל הקבוצה ובשני מנועי הצמיחה המהותיים של הקבוצה בפרט, אל מול האתגרים העומדים בפנינו בתקופה מורכבת זאת. רכישת אפריקה השקעות מתחילה להניב פירות, ועל רקע תנופת ההשקעות בתשתיות במדינת ישראל, והביקוש הגובר לבנייה למגורים, אנו מאמינים שאנו נמצאים רק בתחילת הדרך. דניה סיבוס ואפריקה מגורים הן הקטר המניע של שוק הנדל"ן הישראלי, ואני מאמין שבאמצעות ליווי שלנו, לצד המומחיות המקצועית של השתיים בתחומי הקבלנות, התשתיות והבנייה, נוכל להמשיך ולצמוח ברמת הקבוצה".


מכרז ענק של נתיבי איילון

הזינוק במניית לפידות נתמך גם בדיווח שלפיו קבוצת "נתיב לעיר" שבה היא שותפה זכתה במכרז הענקי של חברת נתיבי איילון להקמה ותפעול הנתיב המהיר בין נתניה לראשל"צ בהיקף כספי כולל של 2.5 מיליארד שקל.

נתיב לעיר היא קבוצה משותפת לחברות אלקטרה, דן, אפיקים וכאמור לפידות (25%  כל אחת). האוצר הודיע אתמול כי ועדת המכרזים הבין-משרדית לפרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן בחרה בהצעת הקבוצה במכרז להקמה, תפעול ותחזוקה של נתיב מהיר מנתניה לראשון לציון, עשרה קווי שאטלים חשמליים לאזורי תעסוקה ובילוי בתל אביב ושני מתחמי "חנה וסע" ענקיים בנקודות הקצה.

במכרז השתתפו ארבע קבוצות שהתחרו על גובה מענק ההקמה שתשלם המדינה למציע הזוכה. הפרויקט יבוצע בשיטת PPP (שותפות ציבורית-פרטית) למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה 14 שנה. 

הפרויקט החדש אמור לספק בשלב הראשון חנייה לכ-10,000 כלי רכב, בשני חניוני חנה-וסע - בראשון לציון ובשפיים, וכן יספק מערך היסעים ללא תשלום של כעשרה קווים למוקדי תעסוקה מרכזיים במטרופולין תל אביב. כמו כן יכלול הפרויקט תפעול של מערך נתיבים מהירים לאורך כביש החוף ונתיבי איילון, מכביש 57 ועד ראשון לציון - דרומה וצפונה - באורך מצטבר של כ-110 ק''מ.

פרויקט הנתיבים המהירים שמקדם משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון נועד להקל על עומסי התנועה במטרופולין תל אביב, וזאת באמצעות הוספת נתיבים ייעודיים לאורך נתיבי איילון וכביש 2, המשרתים את חניוני החנה-וסע, ומתן העדפה לתחבורה ציבורית, רכבים פרטיים רבי-תפוסה ומערך היסעים שיופעל במסגרת הפרויקט, המקשרים בין חניוני החנה וסע למרכזי התעסוקה המרכזיים בתל אביב וסביבתה. יתרת קיבולת התנועה בנתיבים המהירים תימכר למשתמשים פרטיים תמורת אגרה.