מודרנה הציגה תוצאות טובות לחיסון הניסיוני בקרב מבוגרים וקשישים

מניית החברה עולה ב-4% במסחר לאחר הדיווח על תוצאות ניסוי קליני מצוצמם בקרב כ-20 מבוגרים בגילאי 56 ומעלה • החברה תציג היום את התוצאות בשיחה עם משקיעים

ניסוי בחיסון לקורונה של חברת מודרנה בניו יורק   / צילום: Hans Pennink, Associated Press
ניסוי בחיסון לקורונה של חברת מודרנה בניו יורק / צילום: Hans Pennink, Associated Press

חברת התרופות האמריקאית מודרנה עידכנה היום את משקיעיה כי החיסון שהיא מפתחת לנגיף הקורונה הציג "תוצאות מבטיחות" בניסוי קליני מצומצם בחולים מבוגרים. תוצאות המחקר שהתבצע סביב הניסוי טרם התפרסמו. הוא כלל עשרה מבוגרים בגילאי 56-70 ועשרה מבוגרים מעל גיל 71. הקבוצה קיבלה מינון הכולל שתי מנות חיסון של 100 מיקרוגרם במרווח של 28 יום ביניהן.

לפי הדיווח, המבוגרים - שכולם התנדבו לניסוי - הפגינו כולם נוגדנים לקורונה, ברמה גבוהה מזו שנרשמה אפילו במי שהחלימו מהמחלה באופן טבעי. בנוסף נמצא כי בקרב הנבדקים היו רמות גבוהות של תאי T, המסייעים גם הם למערכת החיסונית להילחם בנגיף וממלאים תפקיד משמעותי בחסינות ארוכת-טווח נגד נגיפים.

החברה מסרה כי לא נרשמו תופעות לוואי משמעותית, וכי התופעות שכן הופיעו כללו דיווח מצד כמה מהנבדקים על עייפות, צמרמורת, כאבי ראש וכאב באזור ההזרקה. רוב התופעות חלפו בתוך יומיים, דיווחה החברה. מניית מודרנה  עולה ב-4% אחרי ההודעה על התוצאות המעודדות של הניסוי.

החברה נחשבת לאחת מהמתמודדות המרכזיות להציג חיסון ראשון נגד המחלה, וכבר חתמה על הסכמים לספק עשרות מיליוני מנות אם החיסון שלה יוכח כיעיל. היא קיבלה כמיליארד אירו בתמיכה מממשלת ארה"ב לטובת הפיתוח. החברה הודיעה כי תקיים שיחה שבה תציג את הממצאים היום ב-16:30 זמן החוף המזרחי בארה"ב.

החיסון של חברת "מודרנה" הוא הניסיון הראשון לפתח חיסון באמצעות mRNA (רנ"א שליח). חוקרים תהו אם החיסון, שהחל כעת בשלב האישור השלישי והסופי שלו במבחנים קליניים הכוללים כ-30 אלף משתתפים, יצליח לגרום לאותה תגובה חיסונית במבוגרים כמו זו שנרשמה באוכלוסייה הכללית בניסויים שהתבצעו עד כה. לפי הודעת מודרנה התשובה היא כן, אולם רבים ממתינים לפרסום התוצאות המפורטות, שיראו גם את היקף התגובה החיסונית במי שמעל לגיל 70, אוכלוסייה שנמצאת בסיכון מיוחד לתחלואה ולתמותה מנגיף הקורונה.