אנרג'יאן: התקדמות בבניית מתקן ההפקה של מאגרי כריש ותנין

החברה השלימה את הנחת מבנה האלקטרוניקה, המכיל מערכות בקרה ואל פסק, על סיפון האסדה הנבנית כיום במספנות בסינגפור • הפקת הגז מהמאגר צפויה להתחיל בסוף 2021

חברת אנרג'יאן, המחזיקה ברישיונות הפיתוח למאגרים כריש ותנין מדווחת על התקדמות בבניית מתקן ההפקה הטיפול והאחסון הצף (FPSO) שיפיק את הגז ממאגרי כריש ותנין החל מסוף 2021.

לפי הודעה שפרסמה החברה, היא השלימה את הנחת מבנה האלקטרוניקה, E-House, המכיל מערכות בקרה אלקטרוניות ואל-פסק (UPS) על סיפון האסדה הנבנית כיום במספנות בסינגפור.

המבנה, במשקל 850 טונות ובגובה של כ-15 מטרים (כ-3.5 קומות), שולט על אספקת החשמל ותהליכי הטיפול בגז. בנוסף הותקנו בשבוע החולף גם 14 עוגנים (Piles), במשקל שבין 176-233 טון האחד, אשר יקבעו את המתקן הצף לכשיגיע למיקום הקבע על פי הבאר ב'כריש', לקראת תחילת ההפקה. העוגנים, בהיקף של 7.5-9 מטרים ובגובה 17-19 מטרים, הונחו בעומק של כ-1,700 מטרים מתחת לפני המים.

חברת אנרג'יאן מחזיקה ברישיונות הפקה ובפרויקטים בישראל, ביוון ובים האדריאטי. אנרג'יאן נכנסה לשוק הישראלי בשנת 2016, עם רכישת רישיונות הפיתוח למאגרים כריש ותנין. בחודש מרץ 2018 קיבלה החברה החלטת השקעה סופית לפיתוח פרויקט הדגל שלה, מאגרי הגז הטבעי כריש-תנין, אשר יבוצע באמצעות FPSO - מתקן טיפול צף הראשון מסוגו באגן הים התיכון, אשר ימוקם במרחק של כ-90 ק"מ מן החוף. תחילת הפקת הגז צפויה בשנת 2021.

החברה חתומה על הסכמים למכירה של Bcm 5.6 (שנתי) של גז טבעי לשוק הישראלי, כאשר הסכמים עתידיים צפויים להתמקד הן בשוק המקומי והן בשווקי ייצוא מרכזיים באזור. בנוסף, מחזיקה החברה בתשעה רישיונות חיפוש נוספים במים הכלכליים של ישראל וברישיונות נוספים לחיפוש ביוון ובמונטנגרו. בחודש יולי האחרון אנרג'יאן רכשה את פעילות הגז והנפט של חברת אדיסון האיטלקית; עם השלמת העסקה, הצפויה בהמשך השנה הנוכחית, צפויה אנרג'יאן להיות בעלת פעילות גם באיטליה, מצרים, קרואטיה ובריטניה.