לא מחכים לרגולטור: בטמבור שמים דגש אקולוגי

וגם: קהילת ההייטק מתגייסת למען נוער בסיכון • השיחה

ECO2 – צבע אקולוגי המשפר את איכות האוויר בבית / צילום: טמבור
ECO2 – צבע אקולוגי המשפר את איכות האוויר בבית / צילום: טמבור

ניצני מהפכה ירוקה מגיעים גם לחברת חומרי הבנייה והצבע טמבור, המשיקה את ECO2 - צבע אקולוגי המשפר את איכות האוויר בבית. סדרה הצבע החדשה מיוצרת מחומרים טבעיים, ללא תרכובות אורגניות נדיפות ומזהמים (VOC), אנטי אלרגני, ללא חומרים משמרים וללא מיקרו-פלסטיק. לפי טמבור, הצבע החדש זיכה אותה בציון A + (הגבוה ביותר בתקן האירופי) לאיכות אוויר בחללים סגורים. טמבור משיקה את הצבע החדש בזמן שהיא נערכת להגדלה משמעותית של פעילותה בחו"ל, וכך גם משנה את הלוגו שלה, שיוטבע על גבי סדרת הצבע החדש ועל כלל המוצרים. 

נכון לשעה זו, מדובר בליין צבעים אחד, כאשר הנתח העיקרי של הפעילות איננו ידידותי לסביבה, אך בטמבור מבהירים: "הכוונה שלנו היא להעביר את כל עולם הצבע לכיוון הזה, ואנחנו מקווים שכל החברות יעשו את זה. אנחנו רוצים להיות הקטר, ובשנים הקרובות - בתקווה שהשוק יקבל את זה - להמיר את כל הצבעים שלנו לאקולוגיים", מסביר שלום דניאל, סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק בחברה. 

בתוך כך, בימים אלה מסיימת החברה להקים את המפעל החדש שלה באשקלון אשר עתיד להיפתח מיד אחרי החגים. המפעל החדש נבנה כולו בתקן בנייה ירוקה, בהשקעה של 100 מיליון ש"ח, והוא מתפרש על פני שטח של 3,300 מ"ר.  

המהלכים החדשים של טמבור דרשו השקעה כספית גדולה, אך בחברה מסבירים שבכוחם בטווח הארוך דווקא לייצר חיסכון ורווחים. "ההסתכלות שלנו היא ארוכת טווח. אם לא היינו עושים את זה והתקן היה משתנה לפני שהיינו מתאימים את עצמנו, או הרגולציה הייתה משתנה, או שהיו נכנסות חברות אחרות שהיו עושות את זה לפנינו - היינו מפסידים. אנחנו מסתכלים על 2100, ולא רק על לסיים את 2025". 

חדשות טובות

קהילת ההייטק מתגייסת למען נוער בסיכון. אודי וינטראוב מנכ"ל מלם תים ערך ביקור בניידת רחוב של עמותת עלם בה שמע מצוות הניידת על עבודת הרחוב ושוחח עם נערים ונערות על המצוקות השונות שעימם הם מתמודדים ועל המענה שעלם נותנת להם. הסיור וההירתמות נערך במסגרת שת"פ שיגיע לשיאו בפרויקט "אור גדול" של חברות מלם תים וסיסקו ישראל למען עמותת עלם, המסייעת לנוער בסיכון. 

במסגרת השת"פ משופצים 15 מרכזי עלם מאילת בדרום ועד צפת בצפון. התרומה באה גם לידי ביטוי במתן פרנסה לשורה של עסקים קטנים (נגר, גנן, משתלה, רפד, אמנית קרמיקה, מעצבת פנים וכו) אשר הוציאו את הפרויקט לפועל.