קניית דירה | ניתוח

בגליל, במדבר או למרגלות נחל: כמה יעלה לכם לגור בטבע

בעקבות מגפת הקורונה עברו רבים לעבוד מהבית, ואם כבר בבית, החלטנו לבדוק איפה בארץ אפשר לגור כמה שיותר קרוב לטבע, וכמה זה עולה • בדקנו צמודי קרקע, במקומות שבהם הנוף יוצא דופן • לא כל האפשרויות יקרות, אבל במקומות הזולים יותר תצטרכו בד"כ לעבור ועדת קבלה או להתקבל כחברים בקיבוץ

נטף, הרי יהודה / צילום: איל יצהר, גלובס
נטף, הרי יהודה / צילום: איל יצהר, גלובס

נחלים

בישראל אין הרבה נחלי איתן, הניזונים ממי מעיינות גדולים וזורמים במשך כל השנה. בכל אופן, היישובים שבתוכם, או בקרבתם, זורם נחל בכל ימות השנה הם הקיבוצים, דפנה (שלושה פלגים של נחל דן), הגושרים (דן), עמיר (הירדן), שדה נחמיה (הירדן) וניר דוד (האסי).

נחלים / צילום: אייל הצפון
 נחלים / צילום: אייל הצפון

בחלק מהקיבוצים המתחדשים נבנתה הרחבה, שבה תושבים מבחוץ יכולים לקנות או לבנות בית, בהתאם למדיניות הקיבוץ, כחברים או כתושבים, וכך ליהנות מהמשאב הנדיר. על פי אתר יד 2, בשדה נחמיה, המופרט זה מכבר, ניתן לרכוש "בית קיבוץ", בשטח של 70 מ"ר על חצי דונם במחיר של 1.66 מיליון שקל. בית בהרחבה, בשטח של 320 מ"ר על מגרש בשטח 880 מ"ר, מוצע למכירה במחיר 3.25 מיליון שקל.

ים כנרת

הקיבוצים שלאורך חופי הכנרת - גינוסר, מעגן, האון ועין גב - הופרטו כבר מזמן, אולם לא נבנו בהם הרחבות שפתוחות לציבור הרחב. בחלקם ניתן להתקבל כחברים, ולשם כך לעבור ועדת קבלה. אם אין לכם אפשרות להתקבל כחברים בקיבוץ, האופציה היא המושבה כנרת, המרוחקת מעט מהאגם עצמו. המושבה הוקמה ב-1908 ומתגוררים בה כ-700 תושבים. פעם זה היה יישוב חקלאי והיום יותר פרבר, שחלק מהבתים בו נמכרו כבתי נופש. המחירים לא נמוכים. ההיצע באתר יד 2 מצומצם: וילה בשטח בנוי של 270 מ"ר, על חצי דונם, "משופצת קומפלט", עם "נוף מהמם לכנרת", מוצעת למכירה ב-5 מיליון שקל. מאתר האינטרנט של אנגלו סקסון טבריה ניתן ללמוד שניתן עדיין לקנות מגרשים לבנייה ב-900 אלף שקל ל-600 מ"ר.

חופי הכנרת  / צילום: אייל הצפון
 חופי הכנרת / צילום: אייל הצפון

הים התיכון

אורכו של חוף הים התיכון במדינת ישראל נאמד ב-196 ק"מ. חלקים נכבדים מרצועת החוף נתפסים על ידי נמלי חיפה, אשדוד, הרצליה, תל אביב ויפו, על ידי בסיסי צבא. לא כל כך פשוט למצוא בתחום המצומצם הזה בית פרטי על הים. בחרנו להביא נכסי נדל"ן שמוצעים למכירה ונמצאים בקו ראשון או שני לים.

אשקלון

בית בשטח 167 מ"ר, על מגרש בשטח חצי דונם, בשכונת אפרידר, עם "נוף מהמם לים", מוצע באתר יד 2 ב-4 מיליון שקל. בית פרטי של 400 מ"ר על מגרש בשטח 600 מ"ר, "שיא הפאר על חוף הים הצפוני של אשקלון", מוצע למכירה במחיר של 6.3 מיליון שקל.

אשדוד

בית צמוד קרקע ברובע י"א באשדוד, "עם נוף נצחי לים", 220 מ"ר על מגרש של 370 מ"ר, משופץ, מוצע באתר יד 2 במחיר 3.45 מיליון שקל. מחירה של "וילה עוצמתית", ברובע ט"ו, היותר חדש ויותר יוקרתי, בקו שני לים, על 550 מ"ר מגרש, הוא 5.29 מיליון שקל.

ארסוף

היישוב ארסוף נמצא בין הרצליה לקיבוץ שפיים ומתגוררות בו רק 40 משפחות. בין השכנים תוכלו למצוא את עידן עופר, בני שטיינמץ וקובי ריכטר. היישוב התפרסם בעבר בכך שמנע כניסת מבקרים מבחוץ לתחומיו - מהלך שבית המשפט קבע בשנת 2013 כי אינו חוקי. בית בשטח 600 מ"ר עם גינה בשטח 700 מ"ר, "במצב שמור", מוצע באתר יד 2 במחיר של 14.5 מיליון שקל. "הבית הכי יפה בארסוף", עם "נוף מרהיב מכל קומה" מוצע במחיר של 15.25 מיליון שקל.

יישוב ארסוף / צילום: איל יצהר, גלובס
 יישוב ארסוף / צילום: איל יצהר, גלובס

צוקי ים

צוקי ים הוא יישוב קהילתי השוכן צפונית לעיר נתניה ובו כ-90 בתים. ראשיתו של היישוב בשכונת וילות בנות שלושה חדרים, שהוקמה על ידי חברת רסקו בצמוד למושב חבצלת השרון בשנת 1968. כיום, בית בן חמישה חדרים, על מגרש של חצי דונם, "מיקום מעולה עם נוף לים ולצפון, בקו הראשון לים, 70 מטר מהמים", מוצע למכירה באתר יד 2 במחיר של 9.9 מיליון שקל.

הרצליה פיתוח

רחוב גלי תכלת נחשב לרחוב היקר בישראל. הרחוב ממוקם בחלקה המערבי של הרצליה פיתוח ובנוי על מצוק הכורכר המשקיף אל הים. מתגוררים בו טדי שגיא, אייל עופר ושגרירים רבים. בית ברחוב גלי תכלת, בשטח 450 מ"ר על מגרש של 500 מ"ר, "מודרני ומושקע", מוצע למכירה באתר יד 2 במחיר של 19.8 מיליון שקל. 

מדבר

שדה בוקר

במדרשת בן גוריון, על שפת המצוק של נחל צין, יש שכונת "בנה ביתך" של כ-400 יחידות דיור. רוב המגרשים הם בני חצי דונם ומיעוטם דונם. שלד וילה בגודל 560 מ"ר על שטח של 923 מ"ר, מוצע באתר יד 2 ב-2.1 מיליון שקל. בווילה יש 10 חדרים, בריכת שחייה ונוף עוצר נשימה. כמובן שנדרשת השקעה די רבה להפוך את הווילה לראויה למגורים. ב-2018 נמכרה ביישוב וילה של 241 מ"ר ב-2.2 מיליון שקל.

ערד

העיר הקטנה מתמודדת עם מצוקה כלכלית והתחרדות, אבל יש בה גם תעשיית צימרים מתפתחת. השכונות המזרחיות מציעות לא מעט נכסי נדל"ן הנושקים לוואדיות מדבר יהודה ולחלקם נוף מרהיב של ים המלח. וילה 200 מ"ר על מגרש של 808 מ"ר ברחוב נוף, מוצעת למכירה באתר יד 2 ב-1.59 מיליון שקל. וילה חדשה בשכונת רננים, 214 מ"ר על חצי דונם, כולל "מרפסת עם נוף מדהים", מוצעת ב-2.5 מיליון שקל.

מצפה רמון

כבר הרבה שנים שהעיירה שומרת על מספר של 5,500 תושבים, המשקף תנועה מתמדת. בעשור האחרון הפכה העיירה למקום מקלט לאנשים שרוצים להתרחק מהעיר, לנוף המכתש המרהיב ולמחירים הסבירים. מגרש בשטח חצי דונם בשכונת הר גמל, "בשורה הכי קרובה למכתש רמון", מוצע באתר winwin ב-750 אלף שקל. בית פינתי ברחוב עין שביב, בשטח 150 מ"ר על מגרש בשטח 330 מ"ר מוצע למכירה במחיר של 1.7 מיליון שקל. 

הרי יהודה

נטף

תושבי נטף, היישוב היוקרתי ביותר באזור ירושלים, נהנים מנוף מרהיב לכיוון מורדות הרי יהודה, השפלה ורצועת החוף. ביישוב, שהוקם ב-1981 על קרקע שנרכשה מתושבים של הכפר אבו גוש, יש 71 נחלות שבהן מתגוררות כ-90 משפחות. בין השכנים תוכלו למצוא את חבר הכנסת לשעבר אברהם בורג ואת המדען פרופ’ אהוד שפירא. המתעניינים במעבר ליישוב צריכים לדעת שכדי לגור בו ייאלצו לעבור ועדת קבלה. ביישוב אין כמעט תנועה נדל"נית ובאתר רשות המסים לא נמצאו בשלוש השנים האחרונות כל סימנים למכירה. 

נטף, הרי יהודה / צילום: איל יצהר, גלובס
 נטף, הרי יהודה / צילום: איל יצהר, גלובס

הגליל

כליל

היישוב עלה על הקרקע בשנת 1979 במסגרת תוכנית המצפים ל"ייהוד הגליל", חלקו על אדמות מדינה וחלקו על אדמות פרטיות. הבנייה ביישוב מאופיינת בבתים מבודדים, מרוחקים זה מזה ופזורים בין מטעי זיתים גדולים וחורש טבעי. בסך הכול מתגוררות כאן כ-45 משפחות. באתר יד 2 מוצע למכירה "בית עץ על שטח של 3 דונם עם עצי פרי וזיתים עתיקים. טרסות אבן עבודת אומן. מערכת סולארית ובור למי גשם. כולל יורט ונוף מדהים", במחיר של 3.5 מיליון שקל. מגרש בשטח של דונם, "במיקום הכי טוב", מוצע למכירה במחיר של 1.17 מיליון שקל.

נוה אטי"ב

המושב נוה אט"יב ממוקם על מורדות הר החרמון, בגובה של כ-1,000 מטרים מעל פני הים. המושב מחזיק בניהול אתר הגלישה מאז הקמתו. ביישוב מתגוררות 32 משפחות. נחלה בנווה אטי"ב, הכוללת בית בשטח 300 מ"ר על מגרש של דונם, 55 דונם מטעים, כולל שישה דונם מטעים לקטיף עצמי, מוצעת למכירה באתר יד 2 במחיר של 14 מיליון שקל. 

ים המלח

לאורך חוף ים המלח ממוקמים די מעט יישובים. לכולם יש אמנם נגישות לנוף מרהיב אך הם מתמודדים עם מרחק רב יחסית מעיר גדולה וממיעוט מקומות תעסוקה, ועם מזג אוויר קשה.

קיבוץ קלי"ה בצפון ים המלח / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
 קיבוץ קלי"ה בצפון ים המלח / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

נווה זוהר

היישוב נווה זוהר, בדרום ים המלח וסמוך לצומת סדום ולמתחם המלונות בעין בוקק, נחשב כיישוב הנמוך ביותר בעולם ונכון לשנת 2016, גם היישוב הקטן ביותר בישראל. על פי אתר האינטרנט של המועצה האזורית תמר, היישוב מונה כ-17 משפחות, ובסך הכול כ-60 בני אדם. ב-2014 התחילה רמ"י בשיווק 110 מגרשים בשטח ממוצע של חצי דונם, שעליהם ניתן לבנות בית ושני צימרים צמודים. בדיקה באתר יד 2 מעלה שווילה עם שלוש יחידות נופש נפרדות עם נוף פתוח לים המלח, ו"בנייה ברמה גבוהה", מוצעת למכירה בסכום של 4.6 מיליון שקל. מגרש בשטח 300 מ"ר עם "נוף ישיר לים" מוצע בסכום של 875 אלף שקל.

קלי"ה

קיבוץ קלי"ה בצפון ים המלח יזם לפני כמה שנים פרויקט הרחבה קהילתית בשיטת בנה ביתך, המכונה "נופי קלי"ה" ומשקיפה אל הים ואל צוקי מדבר יהודה. על פי אתר האינטרנט של הקיבוץ, מגרש בשטח חצי דונם יעלה כ-160 אלף שקל שישולמו לחברה הכלכלית של המועצה האזורית מגילות. לא נמצאו נכסים למכירה באתר יד 2, או ב"אתר הבית - אתר המגורים בכפר". המתעניינים צריכים לדעת שעליהם לעבור ועדת קבלה ושהיישוב נמצא מעבר לתחום הקו הירוק. כיום מתגוררים בו כ-400 תושבים.