צירוף מקרים: שר האוצר החל היום במהלך להדחת מרידור; שעה לאחר מכן מרידור התפטר

היום בשעה 18:00 נפגש כ"ץ עם מנדלבליט כדי לבקש ממנו להתחיל במהלך שיביא להדחתו של הממונה על התקציבים על רקע "חוסר אמון מוחלט"

ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת
ישראל כ"ץ / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

צירוף מקרים: שר האוצר ישראל כ"ץ החל היום במהלך להדחת שאול מרידור על רקע "חוסר אמון מוחלט" במרידור. כ"ץ נפגש עם היועמ"ש אביחי מנדבליט היום בשעה 18:00, מיד לפני ישיבת קבינט הקורונה כדי לבקש ממנו להתחיל במהלך שיביא להדחתו של הממונה על התקציבים. כשעה לאחר מכן הודיע מרידור כי הוא מתפטר מתפקידו. עם זאת, ברור מקריאת מכתבו הארוך והמנומק של מרידור כי הוא לא נוסח ברגע האחרון, אלא בימים האחרונים.

חוסר האמון של כ"ץ במרידור נובע משכנוע של השר כי מרידור והיועץ המשפטי באוצר אסי מסינג מתואמים ביניהם בניסיונות להכשלת היוזמות של כ"ץ. כפי שנחשף ב"גלובס" כ"ץ הודיע כבר למסינג כי התקשורת ביניהם תתנהל בכתב בלבד ומונע ממסינג להשתתף בדיונים בראשותו, "שאין להם היבטים משפטיים" כהגדרת כ"ץ.

המתיחות בין כ"ץ והדרג המקצועי הגיעה בימים האחרונים לשיא על-רקע התנגדות בדרג המקצועי לדרישת כ"ץ למציאת פתרון לנושא ההכשרות המקצועיות. כ"ץ סירב לאפשר לזרוע העבודה במשרד הרווחה לרכז את נושא ההכשרות המקצועיות שתוקצב לאחרונה ב-700 מיליון שקל.