עופר שלח מתכוון לרוץ לראשות יש עתיד; שולי מועלם הצטרפה לליכוד

ח"כ שלח הודיע בטוויטר על כוונתו לרוץ לראשות יש עתיד: "אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח" • לפיד: "נבחן את זה" • בתוך כך, ח"כ לשעבר שולי מועלם התפקדה לליכוד

עפר שלח / צילום: שלומי יוסף
עפר שלח / צילום: שלומי יוסף

ח"כ עופר שלח (יש עתיד) הודיע הבוקר (ד') שהוא מתכוון להתמודד על ראשות יש עתיד. "בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד, עוד לפני הבחירות הבאות. זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מיידיות ופתוחות לתפקיד יו"ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח", כתב שלח ברשתות החברתיות.

ההודעה של ח"כ שלח תפסה את יאיר לפיד באמצע ראיון באתר "פאנט" בשפה הערבית ובתגובה לשאלה לגבי הצהרת שלח, לפיד אמר בשידור: "עפר דיבר איתי על זה ואנחנו נבחן את זה".

מיש עתיד נמסר: "עפר שלח ויאיר לפיד דיברו כמובן לפני הודעת שלח על רצונו בפריימריז ביש עתיד, כפי שהם מדברים על כל דבר כבר שלושים שנה. אנחנו בוחנים את הנושא למול מוסדות המפלגה, הסיעה והשטח שלה".

ההודעה של שלח מפתיעה, שכן ביש עתיד קיים תקנון מפלגתי לפיו יאיר לפיד הוא יו"ר המפלגה בשנים הקרובות. חברי הכנסת של יש עתיד השלימו תמיד עם העובדה שיש עתיד היא יצירתו ויזמתו של יאיר לפיד ולא ערערו על מנהיגותו. ההודעה של שלח מעניינת, הן בהיבט הפרסנולי, לפיו שלח רואה את עצמו בהנהגת המדינה, והן בהיבט של הנושאים הפנימיים של יש עתיד, כלומר ערעור על מנהיגותו של יאיר לפיד.

בסטטוס בפייסבוק פירט שלח את נימוקיו. לדבריו, כאשר קמה יש עתיד הם קבעו כי בחירות לראשות המפלגה יתקיימו לפני הכנסת ה-21. "מאז הוזז המועד פעמיים - במהלכים חשאיים, ללא שיתוף הח״כים של המפלגה והפעילים שלה. בינתיים חלפו שמונה שנים ועוד מעט חמש כנסות. יש עתיד היא היום תנועה בוגרת וחזקה, עם קבוצת אנשים מעולה. הגיע הזמן לקיים מה שהבטחנו", כתב שלח.

לדבריו בבחירות האחרונות, מועד ג' (מרץ 2020), הוא אמר שכדי להציב אלטרנטיבה לנתניהו לא מספיק להגיד "נקיון כפיים", אלא יש לומר את הדברים בבירור. "בלי לזגזג ובלי להתפתל. זה נכון שבעתיים בימי המשבר הנוכחי, מהגדולים שידענו. וזה מתחיל, זה חייב להתחיל, בבחירת מנהיג שיציג כך את הפתרונות שלו ויזכה עליהם לאמון. נקבע את הכללים. נקבע את המועד. ניערך, ניבנה ונקיים תוך כדי זה בירור אמיתי מי אנחנו. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח".

שולי מועלם מצטרפת לליכוד

בתוך כך, ח"כ לשעבר שולי מועלם, מי שהיתה במשך שנים רבות חברת המפד"ל-הבית היהודי, שאחר כך הפכו לימין החדש, ולא נכנסה בבחירות לכנסות 21-23, הודיעה הבוקר על התפקדות לליכוד. מועלם תמכה במהלכים רבים של יו"ר מפלגתה נפתלי בנט ושל ח"כ איילת שקד, אך ברשימה לכנסת היא שובצה במקום נמוך יחסית ונפגעה מכך.

הבוקר היא חתמה על טופס התפקדות לליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על כך בגאווה ברשתות החברתיות.