2,617 חולים חדשים בקורונה ביום שישי; מניין המתים עבר את ה-1,000

לפי נתונים שמפרסם משרד הבריאות בסוף השבוע הגיע מניין הנפטרים בארץ מקורונה ל-1,007 בני אדם • ביום שני יכנסו לסגר 10 הערים האדומות ביותר • דוח חדש שהוגש לקבינט הקורונה צופה עלייה מהירה במספר החולים בתקופה הקרובה

בדיקות קורונה במעבדה בבית חולים בילינסון  / צילום: דוברות בית החולים רבין
בדיקות קורונה במעבדה בבית חולים בילינסון / צילום: דוברות בית החולים רבין

2,617 בני אדם נמצאו אתמול (ו') חיוביים בבדיקה לזיהוי נגיף הקורונה (covid 19), זאת לאחר ביצוע של 31,603 בדיקות מעבדה ברחבי הארץ, כך לפי נתוני משרד הבריאות המפורסמים הערב.

מספר הנפטרים כתוצאה מהמחלה ממשיך לעלות, כאשר ישראל חצתה במהלך סוף השבוע את רף ה-1,000 מתים מקורונה - עד נפטרו מהמגפה בישראל 1,007 בני אדם.

נכון לשעה זו, 439 חולים מאושפזים בבתי חולים במצב קשה, 128 מתוכם מונשמים. בנוסף, מאושפזים 132 בני אדם במצב בינוני. מדובר בעלייה במספר בחולים במצב קשה, כאשר אתמול עמד מספרם על 434, וביום חמישי 419. בסוף אוגוסט, עם זאת, מספר החולים במצב קשה היה מעט גבוה יותר ועמד על 459 בני אדם.

ביום שני הקרוב ייכנסו לסגר 10 ערים "אדומות בוהקות", כלומר, ערים בהן התחלואה גבוהה מאוד; סחנין, דאלית אל כרמל, בני ברק, מעלה עירון, אום אל פאחם, טירה, כפר קאסם, אלעד, לקייה ונתיבות. בנוסף, נשקלים צעדים נקודתיים על ערים אדומות נוספות, בהן התחלואה גבוהה.

לפי דוח חדש שהוצג ביום חמישי האחרון בפני קבינט הקורונה על ידי צוות המנטר את מגמות התחלואה מהאוניברסיטה העברית ובית החוליםהדסה , מקדם ההדבקה עלה חזרה מעל ל-1, וכי בשבועיים הקרובים יש לצפות לכ-600 חולים במצב קשה מהנגיף. מחברי הדוח חוששים מפני אי ספיקה בבתי החולים, באם מספר החולים במצב קשה יוסיף לעלות.

יתר על כן , החוקרים מצביעים על כך שכרגע לא נראית התמתנות, אלא להיפך. מתחילת חודש יוני לא נרשמה אף לא פעם אחת של ירידה או התמתנות משמעותית בכמות החולים החדשים המתווספים מדי יום, שנמצאים במצבים בינוני וקשה. עקומת הנפטרים חדה יותר וכמותית גבוהה משמעותית מהגל הראשון.

"מספר החולים החדשים במצבים בינוני וקשה עולה באופן מובהק . עלייה זו יחד עם העלייה בנדבקים מצביעה על יציאה מיציבות - צפי לעלייה מהירה בתקופה הקרובה בחולים במצב קשה בבתי החולים", כתבו החוקרים , ובהם פרופ' רונית קלדרון-מרגלית מבית הספר לבריאות הציבור ופרופ' דורון גזית מבית הספר לפיזיקה .

"בתרחיש המחמיר, לא ניתן יהיה למנוע פריצה של סף הספיקה שהוגדר בעבר. יש להיערך להתממשות מהירה של התרחיש המחמיר . הסיכון הנוכחי מחייב פעולה נמרצת", נכתב בדוח.