מניית דוטס נאנו הישראלית זינקה באוסטרליה בעקבות חוזה לבדיקת מסכות לקורונה

החוזה נחתם עם חברת Breathe Medical הקנדית שמייצרת ומשווקת מסכות כירורגיות וציוד מגן רפואי • לאחר הזינוק משקפת המניה לדוטס שווי שוק של יותר מ-200 מיליון שקל

עוזי ברייר / צילום: תמר מצפי, גלובס
עוזי ברייר / צילום: תמר מצפי, גלובס

חוזה בהיקף משמעותי הקפיץ היום (ג') את מניית דוטס נאנו (Dotz Nano) הישראלית, שנסחרת בבורסה האוסטרלית, בשיעור של 32.5%. מחיר המניה בסגירת יום המסחר נקבע על כ-27 סנט אוסטרלי, ומשקף לחברה שווי שוק של כ-83 מיליון דולר אוסטרלי, שהם כ-204 מיליון שקל.

מדובר בעלייה של יותר מ-470% במחיר המניה מרמות השפל שבהן נסחרה לפני שנה, אם כי בשיא, זמן קצר לאחר שנהפכה לחברה ציבורית בסוף 2016, המניה כבר נסחרה ברמות גבוהות יותר. החברה נהפכה לציבורית כשמוזגה לשלד בורסאי אוסטרלי לפי מחיר של 20 סנט אוסטרלי למניה.

דוטס נאנו מייצרת חומר נאנו, GQD, המשמש ליישומי תעשייה שונים. כאשר החומר נחשף לאור UV, הוא מחזיר אנרגיה בצבע משתנה בהתאם לגודל, וכך ניתן להשתמש בו כחתימה ייחודית שמעידה כי המוצר אינו מזויף. החברה הודיעה היום על חוזה נוסף בתחום אימות התקניות של מסכות פנים, על רקע השימוש הגובר במסכות אלה בשל מגפת הקורונה. החוזה נחתם עם החברה הקנדית Breathe Medical, שמייצרת ומשווקת מסכות פנים כירורגיות וציוד מגן רפואי, והיקף ההזמנות במסגרת החוזה יהיה לפחות 13 מיליון דולר לתקופה של 3 שנים, כאשר להבטחת הבלעדיות של החוזה, ההזמנות המינימליות יגיעו ל-24.6 מיליון דולר.

החברה הקנדית קיבלה זכויות למכור את הפתרון של דוטס למסכות פנים בארה"ב ובקנדה, כדי להבטיח אימות לכל אורך שרשרת האספקה של המסכות. ההסכם קובע כי הזמנת רכש מינימלית תגיע ברבעון השני של 2021.

באחרונה חתמה דוטס נאנו על חוזים נוספים בתחום. אחד מהם נחתם עם UEG מהונג קונג לפני כמה חודשים, והוא בהיקף צנוע יותר, של כמיליון דולר. בכל מקרה, מדובר בחוזים משמעותיים עבור החברה, שב-2019 הכנסותיה השנתיות הסתכמו ב-34 אלף דולר, ובמחצית הראשונה של 2020 הגיעו לכ-33 אלף דולר.

מנכ"ל דוטס, עוזי ברייר, מסר: "אנו גאים  להיות שותפים לפרויקט הענק הזה של- Breathe Medical. לאספקת מסכות פנים כירורגיות איכותיות החיוניות למניעת התפשטות COVID-19, במיוחד עבור עובדי שירותי הבריאות בחזית הרפואית ובכלל. ההסכם שלנו גם יאבטח עובדים חיוניים אחרים בקנדה ובארה"ב, וכן עובדים בענפי ייצור שלהם חשובה היכולת לאמת את איכות המסכות שלהם באתר ובזמן אמת, כמו גם עבור הציבור הרחב. אנו נערכים כעת לספק את ההזמנה המאסיבית הזו, ועושים את כל ההכנות הנדרשות כדי להבטיח אספקה ​​חלקה ונאותה ללקוח החדש והכל כך משמעותי הזה של החברה".

עם בעלי המניות בדוטס נאנו נמנית קרן ההשקעות SIBF, המשקיעה בחברות סייבר, מכשור רפואי, קלינטק ואגרוטק. הקרן נכנסה להשקעה בדוטס נאנו בסוף 2019, כשהשקיעה בחברה 3 מיליון דולר אוסטרלי לפי מחיר של 3.6 סנט אוסטרלי למניה - כך שמאז ההשקעה רושמת הקרן תשואה של 636% על השקעתה.