הסכם שיווקי אסטרטגי לחברת MeMed המבדילה בין זיהום ויראלי לחיידקי

הבדיקה של MeMed מבוססת על פענוח תגובת מערכת החיסון למחלה • היא מאפשרת לזהות בדיוק של מעל 90% ותוך מספר דקות האם הזיהום נגרם מחיידק

ערן אדן וכפיר עובד / צילום: שלומי יוסף
ערן אדן וכפיר עובד / צילום: שלומי יוסף

חברת MeMed המנוהלת על ידי ערן אדן, שפיתחה מכשיר המאפשר להבדיל בין זיהום ויראלי לחיידקי, הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת DiaSorin, יצרנית מכשור רפואי בינלאומית שבסיסה באיטליה. המוצר של MeMed פותח כדי למנוע שימוש יתר באנטיביוטיקה אך לטפל במהירות באנטיביוטיקה בזיהומים חיידקיים. הוא ישתלב בין הבדיקות שמציעה דיאסורין במערכת LIAISON, המותקנת ב-5,000 נקודות בדיקה ברחבי העולם.

הבדיקה של MeMed מבוססת על פענוח תגובת מערכת החיסון למחלה. הבדיקה מאפשרת לזהות בדיוק של מעל 90% ותוך מספר דקות האם הזיהום נגרם מחיידק. לדביר החברה, הבדיקה פותחה על בסיס נתונים מ-15,000, והדיוק שלה הוכח בניסויים קליניים.

מנכ"ל Diasorin קרלו רוזה : ״אנו גאים להיות החברה הראשונה המשתפת פעולה עם MeMed בהאצת השימוש בבדיקה החדשה. מדובר בפריצת דרך קלינית שתסייע להגיע למידע המדויק והמהימן ביותר עבור המטופלים, בתקופה הלא פשוטה הזו. אנו שמחים לשלב את הבדיקה החדשה בתפריט הבדיקות המוצעות בפלטפורמת הבדיקות שלנו ובכך להנגיש את הטכנולוגיה הזו לחולים ברחבי העולם".

מימד גייסה עד היום כ-106 מיליון דולר, מחברת קיסריה מדיקל, כלל ביטוח, Foxconn, עו"ד חנינא ברנדס, קרן הורייזן וונצ'רס של לי קה שינג, קרן אאורקראוד, קרן סושיאל קפיטל, מולי אדן (בכיר לשעבר באינטל העולמית, שהוא גם אביו של ערן אדן) ואחרים.