תקציב הפרסום של רשת AM:PM יעבור מגרייט למשרד הפרסום ענבר מרחב g

בתקציב הפרסום של AM:PM טיפל בשנים האחרונות משרד הפרסום הדיגיטלי גרייט • עתה המשרד אמנם מאבד את הטיפול במותג AM:PM מקבוצת דור אלון, אך נשארת לו דריסת רגל במערך הפרסום של דור אלון כאחראי על פעילות הר שתות החברתיות של מותגי החברה

קבוצת דור אלון עורכת רה-ארגון במערך הפרסום שלה במסגרתו יועבר תקציב הפרסום של רשת הקמעונאות AM:PM למשרד הפרסום ענבר מרחב g, כך נודע ל"גלובס".

בתקציב הפרסום של AM:PM טיפל בשנים האחרונות משרד הפרסום הדיגיטלי גרייט שעשה מה שמעט סוכנויות מסוגו הצליחו לעשות - להפוך ממשרד שמספק שירותים דיגיטליים בלבד למשרד שנותן גם שירותי פרסום מסורתי, וברמה גבוה. עתה המשרד אמנם מאבד את הטיפול במותג AM:PM מקבוצת דור אלון, אך נשארת לו דריסת רגל במערך הפרסום של דור אלון כאחראי על פעילות הרשתות החברתיות של מותגי החברה. 

תקציב הפרסום של AM:PM לא נחשב לתקציב גדול, בוודאי לא ביחס למתחרות אחרות בקטגוריית הרשתות הקמעונאיות כמו שופרסל. אולם האפיל של התקציב למשרדי הפרסום הוא בסוג העבודה הקריאטיבית שהרשת מאפשרת לעשות ואפילו דורשת.

AM:PM מונה 47 סניפים והיא הרשת השישית בגודלה בישראל. הרשת התחילה כרשת מכולות שכונתית שיתרונה בנוחות שהיא מציעה - בין היתר שעות פתיחה ארוכות ביחס למתחרים. בתוך שוק שלאף אחד מהשחקנים בו אין בידול ממשי פרט למחיר, הצליחה הרשת לבדל את עצמה באופן ברור באמצעות חיבור לסגנון החיים התל אביבי.

פעילות פרסומית שפונה לתל אביבים

חלק ניכר מהפעילות השיווקית-פרסומית של הרשת נשען על פעילות המחברת בין זירות דיגיטליות, נקודות מכירה וצרכנים. עבודה זו יצרה חווית צריכה עירונית מאוד וייחודית לתל אביב שנשענת גם על פיתוח שירותים ומוצרים הממותגים תחת AM:PM ונותנים פתרונות מועילים וחווייתיים לבעיות מוכרות. למשל: "קופסאות הצלה" - קופסאות אוכל  רב-שימושיות עבור רווקים שנוסעים לארוחות חג אצל ההורים ורוצים לחזור הביתה עם אוכל גם להמשך השבוע; מוצרים לים כמו ים:פם; ערסל מים; וכדומה.

במקביל, מקפידים ברשת לייצר קמפיינים ומהלכים דיגיטליים מעוררי שיחה, שגם הם מתמקדים במענה לחיים אורבניים בעיר, ובהם: חסות ראשית למרוץ הלילה של תל אביב עם סרטון קמפיין שהפך לוויראלי והגיע ל-6.2 מיליון צפיות, מתיחת 1 באפריל, במסגרתה הכריזה הרשת שבקרוב תתחיל למכור עוגיות חשיש בסניפי תל אביב, סרטון RTM לפרסומת של עומר אדם ובזק בו שרים "לילה טוב" במקום בוקר טוב, וכדומה.

אמנם העבודה הפרסומית שנעשתה עבור AM:PM נחשבת טובה, אולם על רקע שינויים שחלו במשרד הפרסום גרייט החלה הרשת לבחון את האפשרות להחליף אותו וכפי שנחשף כאן נפגשה לצורך זה עם מספר מצומצם של משרדים. עתה כאמור התקבלה ההכרעה והתקציב יתנהל במשרד ענבר מרחב g.

מנכ"ל ענבר מרחב g אור גלייכר, אישר את הידיעה ומסר בתגובה כי: "הפיכתו של AM:PM למותג אהוב ולחלק מהקוצנזוס התל אביבי, אינה טריוויאלית ובעיקר כאשר מדובר בקמעונאות מזון, קטגוריה שאינה זוכה לחיבה רבה מצד הצרכן הישראלי, בשנים האחרונות. גודל המשימה ברור לנו ואנחנו מאמינים שנמשיך ונבסס את מעמדו של AM:PM כאחד מהאייקונים המובהקים של תל אביב".

גיא סעד, מבעלי משרד הפרסום גרייט, מסר בתגובה: "מסכמים חמש שנים משותפות של צמיחה עם AM:PM בתקופת שיא בתוצאות העסקיות בכל הערוצים. מאחלים הצלחה בהמשך הדרך".