האצ'יסון מתכוונת למכור מניותיה בפרטנר ללא קשר לבחירות בארה"ב

החברה המחזיקה 27% ממניות פרטנר, החליטה למכור את המניות בעקבות הסירוב של משרד הביטחון להעניק לה היתר שליטה בחברה • משרד הביטחון סירב לעשות זאת בעקבות דרישת ארה"ב מבנות בריתה להגביל את הסחר עם סין

קנינג פוק, מנכ"ל האצ'יסון / צילום: איל יצהר, גלובס
קנינג פוק, מנכ"ל האצ'יסון / צילום: איל יצהר, גלובס

ההחלטה של האצ'יסון למכור את מניותיה בפרטנר לא תושפע מהבחירות בארה"ב, גם אם האפשרות שיתחלף נשיא בבית הלבן תתממש והמדיניות של ארה"ב בנוגע לסחר עם סין תשתנה, כך נודע ל"גלובס".

כרגע ההחלטה בהאצ'יסון היא למכור את המניות על רקע הסירוב של משרד הביטחון והמדינה לאשר לה את השליטה בפרטנר, אך היא תעשה זאת בעיתוי המתאים לה וככל הנראה כאשר מחיר המניה של פרטנר יהיה יותר אטרקטיבי.

כפי שכבר פורסם ב"גלובס" בחודש יוני השנה ולאחר ביקור של מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, נמנעה האופציה שהאצ'יסון תקבל היתר להחזיק בשליטה בפרטנר. בישראל די נבהלו מהווטו האמריקאי על הגבלות סחר עם סין, וההשפעה המיידית מהצעד של האמריקאים הייתה למנוע מהאצ'יסון לחזור לישראל ולפרטנר שבה היא מחזיקה כ-27%.

מניות אלה מוחזקות על ידי נאמן מטעם בית המשפט. המניות חזרו להאצ'יסון אחרי שחיים סבן החליט שלא להחזיר הלוואה שנתנה לו האצ'יסון ובכך ויתר על השליטה בחברה והמניות חזרו אליה.

בהאצ'יסון סבורים שגם במקרה של חילופי שלטון בארה"ב, ככל הנראה לא תמהר ארה"ב לשנות את הגישה שלה כלפי סין וגם אם כן הדבר ייקח זמן. ולכן בתנאים שנוצרו הדבר הכי נכון מבחינתה זה למכור את המניות כאשר האופציות הן למכור אותן בחבילות קטנות בבורסה או למכור את כל החבילה למשקיע חיצוני שירצה להיכנס לשוק התקשורת בארץ.