באבו דאבי התחילו כבר להתכונן לתיירים הישראלים בסוכות: כך דואגים לכשרות בבתי המלון

משרד התיירות והתרבות של אבו דאבי פרסם מכתב למנהלי בתי המלון ורשתות התיירות, להתכונן לבואם של הישראלים, בין השאר באמצעות הכנסת פריטי מזון כשרים לתפריטים בחדרי האוכל ובשירות החדרים

קו החוף באבו דאבי שמלא במלונות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
קו החוף באבו דאבי שמלא במלונות / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

באיחוד האמירויות מחכים לגל תיירות ישראלי: משרד התיירות והתרבות של אבו דאבי, אחת משבע הנסיכויות, פרסם מכתב למנהלי בתי המלון ורשתות התיירות בנסיכות, להתכונן לבואם של הישראלים בין השאר באמצעות הכנסת פריטי מזון כשרים לתפריטים בחדרי האוכל ובשירות החדרים.

בתשובה לשאלת "גלובס" ענה פקיד בכיר בנסיכות כי ההנחה היא שבסוכות יגיעו לאמירויות ישראלים בעלי אזרחות זרה ויהודים מרחבי העולם, ובעיקר מארצות הברית, ולמאות ההזמנות הקיימות יתווספו, בשל התאמת הכשרות, עוד אלפים רבים.

המהלך מתקשר למסעם של האחים אופיר ומתן נאה בר נוי, מקימי חברת ההשקעות Emirates-Israel investments group שנועדה בדיוק למטרה הזו. היא הוקמה במהירות הבזק זמן קצר לאחר ההכרזה, ומתכוונת להיות גשר תיווך וסיוע לחברות ישראליות המחפשות קשר עסקי לאמירויות.

 / אינפוגרפיקה: צילום מסך
  / אינפוגרפיקה: צילום מסך

לחברה מייעץ מי שהיה מנכ"ל משרד התקשורת נתי כהן, ושותף בה איש העסקים הישראלי קנדי, ברנרד סנד.

בשיחה עם "גלובס" הם מספרים על שורת פגישות עם נציגים של קרנות השקעות, בנקים וחברות יבוא אמירתיות, להם הם מציעים שורה של חברות ישראליות המבקשות למכור את תוצרתן או לעניין השקעות. בשיחה מדובאי אומר אופיר בר נוי כי עם פרוץ השלום היה ברור שההזדמנות הגיעה, וזה הזמן להיכנס.

בפגישותיהם בימים האחרונים עלו כמה תחומי עניין ותובנות מעניינות ובראשן נושא הכשרות. הן גורמי ממשל והן חברות תיירות ביקשו לעדכן ולבדוק מידע אודות הכשרת בתי מלון לאורחים יהודיים דתיים. מדובר בכמה מסלולים, מהכשרה של חלקים בחדרי האוכל והמטבחים, ועד לבתי מלון קטנים שיוכשרו במלואם - ממש כמו אלה הישראלים.

אופיר בר נוי ומנהל בחברה אמירתית / צילום: ברנרד סנד
 אופיר בר נוי ומנהל בחברה אמירתית / צילום: ברנרד סנד

לדברי בר נוי הם קיבלו כבר הצעות מפורטות לקשרים עם חברות תיירות ישראליות גדולות להבאת התייר הישראלי למדינה, ולהתאמת שירותי התיירות לצרכיו, לרבות הכשרות. "יש לנו שתיים שלוש חברות ישראליות שעונות על הדרישות - ונקשר לפחות אחת מהן ליזמים ולגורמי הממשל שעימם דיברנו בנסיכויות השונות. אחת מהחברות הענקיות כאן כבר חתמה עמנו על הסכם הייצוג בישראל. הם מצפים כי יגיעו המוני תיירים". מתן בר נוי מוסיף כי אחת מההצעות שעלתה היא שכירת מלון שלם עבור תיירות החגים הישראלית-יהודית, ויש נכונות מלאה שלהם לעשות כן אם התחזיות אכן יתממשו.

קבלת האשרה לישראלים עדיין מורכבת

נזכיר כי אנחנו במירוץ של זמן, שכן ההסכם עדיין לא נחתם, קבלת אשרות כניסה לישראלים מורכבת ונסיעה לצורך תיירות אינה ברשימת העילות לקבלת אשרה לישראלים.

יש כבר פניות רבות למשרדי החוץ בשני הצדדים לאפשר גם קודם לפתיחת הנציגויות הרשמיות את קבלת האשרות, אולי באמצעות נציגות ערבית אחרת בישראל, כדי להספיק לנצל את חופשת סוכות, אחת מעונות השיא של התיירות הישראלית היוצאת.