נתניהו: "האם יתכן שהיועמ"ש לא ידע? הוא לא יבדוק את זה. אין מנוס מחקירה בלתי תלויה"

בישיבת סיעת הליכוד ששודרה לייב, קרא ראש הממשלה נתניהו לחקור את התנהלות המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה • בנוגע למאבק בקורונה הוסיף רה"מ: "היום נאשר בפורום התקציב את תוספת 11 מיליארד שקל ונביא תוכניות סיוע נוספות לעסקים"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר היום (ד') בישיבת סיעת הליכוד על המאבק בקורונה. לדבריו, "המטרה היא להפוך את הערים האדומות לירוקות. היום נאשר בפורום התקציב את תוספת 11 מיליארד שקל ונביא תוכניות סיוע נוספות לעסקים".

עוד אמר נתניהו כי ביום א' הוא יטוס לארה"ב לחתימה על הסכם שלום היסטורי הפותח עידן חדש בין ישראל לארה"ב. "עבדתי על זה שנים, והרגע הזה מגיע, 20 שנים אחרי שכתבתי עליו. מדינות נוספות יצטרפו".

באשר לפרסומי ערוץ 12 אמר נתניהו, "ראיתם את טיוח ושיבוש החקירות על ידי בכירים במשטרה. אתמול ראינו איך קברו את החקירות בנוגע לאמצעים הפסולים שהביאו את ניר חפץ. מח"ש רצו לחקור, והפרקליטות קברו את זה. חוקר בכיר, היה ביחסים עם ג'ודי ניר מוזס, שהיא יריבה קשה של רעייתי ושלי. מח"ש רצו לחקור ובפרקליטות תפרו את התיק. אזרח ישראל נהרג והוגדר כ'מחבל' על לא עוול בכפו. גם פה מח"ש רצו לחקור והפרקליטות קברו את התיק. הם עשו זאת, לא בשל אכיפת החוק, אלא בשל שיקול אחר. אני כל הזמן אומר, שנעשים דברים לא ראויים שם. למברגר כתב במייל, 'אני לא רואה מצב בעת הזו, שמח"ש נכנסים לבדיקת חומרים בתיק 2000 מסיבות מובנות".

נתניהו התייחס גם לשי ניצן ולאמירתו על "אינטרסים שיש לשקול, זה יעשה רע למערכת. ודי לחכימא". נתניהו ציין כי "ברור שיש החלטות פוליטיות, עיוות הצדק והאמת, והכל כדי להפיל את הימין משלטון".

הוא קרא לחקור את ההתנהלות: "אבל מי יחקור, הפרקליט ששומר על החוקר, אולי היועץ המשפטי לממשלה. האם יתכן שהיועץ המשפטי לא ידע את כל ההתנהלות? ולא אישר אותה? הוא לא יבדוק את זה. אין מנוס מחקירה בלתי תלויה, אין דרך לטייח את זה יותר".

נתניהו לא התייחס בדבריו לפרסום האחרון בעיתון "הארץ", לפי מנדלבליט שוקל לקבוע הוצאת נתניהו לנבצרות בשל ניצול מעמדו לפגיעה ברשויות.

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, בתגובה להצהרת ראש הממשלה בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "אחרי הצהרתו המטורפת של ראש הממשלה שקורא לחקירה עצמאית על הפרקליטות, כחול לבן לא יכולים להישאר בממשלה ההרסנית הזו. נתניהו דוהר לביטול הדמוקרטיה בישראל. הם לא יכולים להמשיך לתת לזה יד".

"יש לנו מסר ברור וחד לכל מי שעוסק באכיפת החוק: זיקפו קומה"

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ התייחס גם הוא לנושאים בישיבת סיעת כחול לבן הערב בכנסת: "יש לנו מסר אחד ברור וחד לכל מי שעוסק באכיפת החוק במדינת ישראל, החל מהשוטר, החוקר, השופט, ממלאי התפקידים בפרקליטות ועד השופטים עצמם: זיקפו קומה, אל תיראו ואל תחששו. אתם תמלאו את חובתכם ותגנו על שלטון החוק והדמוקרטיה ואנחנו נמלא את חובתנו ונגן עליכם. מתקפות חריפות מצד השלטון נגד מערכת אכיפת החוק הן סכנה לדמוקרטיה הישראלית. זו לא ביקורת לגיטימית ואין בה אלא ניסיון לרסק ולפרק. מערכת המשפט ואכיפת החוק לא נולדו ולא יקרסו לטובתו או לרעתו של אדם זה או אחר".

עוד אמר גנץ כי זו בדיוק הסיבה שכחול לבן מחזיקה במשרד המשפטים, "כדי למנוע צעדים מסוכנים ומיותרים ובעיקר כדי להמשיך להגן על בתי המשפט ועל מערכת אכיפת החוק שתבטיח את חוסנה הדמוקרטי של ישראל".

בנוסף, גנץ קרא להתחיל לעבוד על תקציב 2021 החל ממחר בבוקר. לדבריו, הוא שיתף פעולה בצורה מיטיבית עם שר האוצר כ"ץ ושר הכלכלה עמיר פרץ בנוגע לאישרור 11 מיליארד שקל תוספת לתקציב 2020 שתאושר הלילה בישיבת הממשלה. באשר לתקציב הבא אמר גנץ: "זה לא עניין פוליטי, זה עניין בסיסי בכלכלה ובניהול תקין של מדינה. זה יסייע לעצמאים, לאלו שאיבדו את עבודתם ולכל הישראלים שנושאים לממשלת ישראל עיניים בתקופה הזו ומבקשים מאיתנו - תעבדו בשבילנו".