"הצורך להסיט מערכות שלמות לעבודה מרחוק לא היה פשוט"

דן ענבר, נשיא חטיבת האחסון הגלובלית של דל טכנולוגיות, מסביר איך משיקים טכנולוגיה חדשה באמצע הקורונה

דן ענבר נשיא חטיבת האחסון הגלובלית של דל טכנולוגיות  / צילום: Dina K Photograph
דן ענבר נשיא חטיבת האחסון הגלובלית של דל טכנולוגיות / צילום: Dina K Photograph

 דן ענבר, נשיא חטיבת האחסון הגלובלית של דל טכנולוגיות, איך עוברים עליכם ימי הקורונה? מה ההתמודדות העיקרית?
"הקונספט של עבודה מהבית היה מובנה בחברה עוד קודם, וגם זום היה כלי עבודה מוכר. מה שהשתנה היה מעבר מ-80% עבודה מהבית ל-98%. זה בכל זאת דורש להתאים דפוסי עבודה וניהול.

"אלא שהמגפה תפסה אותנו בשלבים האחרונים של יציאה לשוק עם טכנולוגיית אחסון חדשה וחדשנית, ה-PowerStore, שעמלנו עליה כמה שנים, ובדיוק כשפרצה הקורונה הגענו לישורת האחרונה של ההכנה לשלב המסחרי.

"דחייה של ההשקה לא באה בחשבון - אנחנו חברה ציבורית שמחויבת למשקיעים וללקוחות. אבל הצורך להסיט מערכות שלמות לעבודה מרחוק - מאות עובדים שעבדו על המוצר בכמה אתרי פיתוח בעולם - לא היה פשוט. זה דרש מהצוות בישראל, שהוביל את הפרויקט, יכולת ניהולית גבוהה מאוד תוך עמידה בלחצים. הצוות התמודד יפה מאוד, והמוצר יצא בזמן".

אתם בין אלה שמרוויחים מהקורונה, לא?  
"גם אצלנו יש אזורים שנפגעו. בין הלקוחות שלנו יש לא מעט חברות תעופה, מלונות ואחרים, שהפעילות שלהם כמעט נפסקה. אבל אזורים אחרים "נהנו", כמו מכירות של לפטופים. החוכמה היא להגיב במהירות ולאזן.

"גם תהליך ההטמעה של הטכנולוגיה החדשה בשוק מאתגר יותר, כשההתקנות וההדרכות נעשות מרחוק, בלי מפגשים עם לקוחות שמאפשרים לנו להבין את ההתאמות הנדרשות, שמלוות כניסה של כל מוצר חדש לשוק. למדנו לעשות דברים אחרת. גיליתי שדברים שחשבתי שבחיים לא יעבדו - עובדים. אפילו כמות הפטנטים החדשים היא בדיוק לפי היעדים שהצבנו".

השראה 1

"מאוד התחברתי אל הספר 'גריט' של אנג'לה דאקוורת. 'גריט' (יצא גם בעברית)  זה שילוב של להט, התמדה ונחישות. היכולת להגדיר יעדים ולעשות את המסלול עד הסוף, בלי להישבר. אלה התכונות המובילות להצלחה, הרבה יותר מאשר כישרון, או להיות 'טאלנט'.

כישרון הוא כלי מעולה בארסנל, אבל לא מדד להצלחה. מחקרים שנעשו בווסט פוינט גילו שאלה שמצליחים הם לאו דווקא הכי חזקים וגם לא הכי חכמים, אלא הכי 'גריטים' - בעלי ההתמדה והנחישות והרצון העז להצליח. 

לא מתייחסים לזה מספיק לדעתי, ומצד שני מדברים יותר מדי על טאלנטים. הרבה מהטאלנטים הם כאלה שהכול הולך להם קל, ובמשבר הראשון הם נשברים. בארץ מאוד אוהבים את מושג הטאלנט, אוהבים ניצחון מהיר וקל. אנחנו מאוד טובים בלהתגייס, להתמודד וללכת הלאה. לא להישאר ולהתמיד ולהמשיך להילחם. הספר הזה נותן הרבה חומר למחשבה". 

השראה 2

"אני משחק כדוריד, ואוהב את העובדה שזה משחק מאוד קבוצתי. אדם יחיד לא יכול לשחק כדוריד. התפקיד שלי במשחק הוא בדרך כלל להיות זה שיוצר את המצבים, זה שעוזר לשחקנים אחרים להבקיע את השער, ולא זה שמבקיע בעצמו. אני מוצא בזה הקבלות רבות לתפקיד שלי כמנכ"ל".