מתווה הסיבים האופטיים קיבל את אישור הממשלה

המתווה מעניק פטור לבזק ולהוט מחובת הפריסה האוניברסלית והוא מאפשר הקמת קרן השקעות במימון המפעילים לפריסה בפריפריה

פריסת סיבים אופטיים / צילום: איל יצהר, גלובס
פריסת סיבים אופטיים / צילום: איל יצהר, גלובס

מתווה הסיבים האופטיים קיבל את אישור הממשלה הערב. שר התקשורת יועז הנדל נלחם בשבועות האחרונים על מנת להעביר את המתווה שאותו הגדיר כקריטי לשוק התקשורת ובמיוחד בתקופת משבר. הבוקר הוא עוד קיבל הודעה כי המתווה לא אמור לעלות לאישור.

המתווה אמור להסדיר שתי פעילויות קריטיות של הענקת פטור לבזק ולהוט מחובת הפריסה האוניברסלית והדבר השני הוא הקמת קרן השקעות במימון המפעילים לפריסה בפריפריה. המתווה קריטי על רקע הרצון של משרד התקשורת להניע את הפרויקט בבזק ולאפשר לה להתחיל לפרוס סיבים במתכונת שהיא מוסכמת וברורה מול המשרד ומאפשרת לה לדעת את גבולות הגזרה בטרם היא נכנסת לפרויקט בהשקעה של מיליארדי שקלים שיתפרסו על פני 5 שנים בשלב הראשון ולאחר מכן לעוד שנים רבות של הרחבות.

מדובר ברשת תקשורת חדשה מבוססת סיבים אופטיים שתאפשר החלפת כבלי הנחושת הקיימים היום, ותאפשר להציע מהירויות גלישה גבוהות מאד. הרשת שתהיה פתוחה, ועליה יוכלו מתחרותיה לרכב, צפויה להאיץ משמעותית את קצבי הגלישה בישראל ולאפשר שורה של יישומים חדשים רבים, ובעיקר להאיץ שירותי דיגיטציה מוגברים בשוק הפרטי והעסקי כאחד.

בזק החלה כבר בהיערכות למתווה והחלטת הממשלה צפויה להאיץ את ההיערכות ולהביא להכרזה רשמית מצידה על כניסה לפרויקט.

מטעם יועז הנדל נמסר כי "אני מברך את אזרחי ישראלי, אנו נכנסים כעת לעידן דיגיטלי חדש. הגיע הזמן שנדביק את הפער ונפרוס תשתיות תקשורת מתקדמות בכל רחבי הארץ - במרכז, בפריפריה ובגבולות. תשתיות תקשורת הן מנוע צמיחה אדיר לשוק התעסוקה ולתמ״ג. הן מאפשרות עבודה ולימודים מרחוק ומאפשרות תנאי חיים מתקדמים בפריפריה. בדגש על גבולות המדינה. מעוטף עזה, חולות חלוצה, גבול מצרים, הערבה, הבקעה, עמק הירדן, רמת הגולן וגבול הצפון. קו המחרשה וקו הסיב הם קו הגבול".