רוצים לברוח לפני הסגר: ביקוש גבוה לטיסות לחו"ל ולצימרים בארץ

ישראייר הוסיפה טיסות נוספות לקראת הכניסה הצפויה לסגר ביום שישי הקרוב: "רואים עלייה חדה בהזמנות ובהתעניינות ליציאות לחו"ל" • גם התיירות בארץ נהנית מהביקוש לנופש: ישראלים מחפשים צימרים לכל תקופת הסגר

אתונה / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב
אתונה / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

לקראת הסגר הקרוב, הציבור הישראלי מחפש לברוח - לחו"ל או לאווירה כפרית. ישראייר הוסיפה עד כה חמש טיסות לימים רביעי, חמישי ושישי והחברה מתכננת להוסיף טיסות נוספות בשבוע הבא. "מאז הדיבור על הסגר, אנחנו רואים עלייה חדה בהזמנות ובהתעניינות ליציאות לחו"ל לפני יום שישי", אומר לגלובס", גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות בישראייר. "אנשים כנראה מבינים שלא תהיה חופשה בארץ והאלטרנטיבה לנפוש היא בחו"ל". עיקר ההזמנות הן למדינות המוגדרות כירוקות ואלו שפוטרות את הישראלים מבידוד עם הנחיתה בהן ועם הנחיתה בחזרה -  יוון, קרואטיה ובולגריה. ביוון טסה ישראייר לאתונה, לסלוניקי ולרודוס.

הנוסעים צריכים לזכור כי עליהם לבצע בדיקות קורונה לפני הנסיעה, 72 שעות מראש לנוסעים ליוון ולבולגריה ו-48 שעות מראש לנוסעים לקרואטיה. הבדיקות נעשות באופן פרטי. משרד הבריאות פרסם לאחרונה רשימת בתי חולים בהם ניתן לבצע את הבדיקות במחיר של כ-300 שקל לנוסע.

סתיו מזהה כי עיקר המזמינים הן משפחות וקבוצות ומשך השהות הוא בממוצע של
10-14 ימים. "להבדיל מגיחות לסופי שבוע שהיינו רגילים לראות עד כה. מכאן שהביקוש הוא לטיסות יותר מאשר לדילים שכוללים מלון (למעט ברודוס), כך שאנשים מתכננים להעביר את הסגר בחו"ל", אומר סתיו. "אנחנו רואים שיש הזמנות גם לאחר ראש השנה למרות שלא פורסמה עדיין המדיניות הרשמית בנוגע לנתב"ג. הנחת העבודה היא שנתב"ג יהיה פתוח לקבל ישראלים, אולם לא ברור האם בזמן הסגר נוכל לנסוע לנתב"ג ולהציג כרטיס טיסה שמצדיק את היציאה מטווח של 500 מטרים".

ומה לגבי עלות הכרטיסים? "המחירים מותאמים לתקופת החגים והם מתחילים ב-350 דולר לכרטיס טיסה", אומר סתיו. "הביקוש גורם להוספה של טיסות כשבישראייר אפשר להסית תנועה מהפעילות הפנים ארצית לבינלאומית. הגברנו את הטיסות מיום רביעי כדי שאנשים יספיקו לבצע את הבדיקות הנדרשות ובהתאם לביקוש אנחנו נערכים להוסיף טיסות גם בשבוע הבא".

ואם יוחלט על סגירת נתב"ג, מה יעלה בגורל כרטיסים שנרכשו?
"לצערנו יש לנו ניסיון בחוסר הוודאות עוד מחודש מרץ. במידה ונתב"ג ייסגר הלקוחות יקבלו את כספם חזרה במסגרת הוראת השעה לחוק התעופה שקובע החזר תוך 90 ימים. הנוסעים גם צריכים לקחת בחשבון שישראל עשויה להיות מוגדרת כמדינה שממנה לא תותר כניסה גם למדינות שמתירות כעת ובמקרה כזה הטיסות יבוטלו והנוסעים יקבלו החזר. מי שיזמין טיסה ויבטל מיוזמתו יצטרך לשאת בדמי הביטול".

בסגר הקודם נתב"ג המשיך לפעול. הפעילות בשדה הבינלאומי של ישראל הייתה מצומצמת משיקולי חברות התעופה, שהפסיקו ברובן הגדול לטוס לאור ההנחיות שתקפות עד כה ומונעות כניסת זרים לישראל. להוציא רשימה של כ-20 מדינות, הנכנסים לישראל גם מחויבים בבידוד של 14 ימים. בימי הסגר הקרוב לא ברור כיצד תיראה הפעילות בנתב"ג - אמנם לא דובר על סגירתו, אבל השדה הוזכר כנושא שיש לגבש לגביו מתווה. צוות מיוחד יתכנס לשם כך ויש להניח שהשדה לא ייסגר.

קבוצות הצימרים בפייסבוק גועשות

ויש גם את הבורחים לצפון או לדרום - קבוצות הצימרים בפייסבוק גועשות ורועשות עם אנשים שמחפשים להימלט ולהעביר את הסגר באווירה כפרית או במרחב הפתוח. בקבוצות, בין עם בפייסבוק או בקבוצות וואסטאפ ייעודיות, ניתן למצוא שלל הודעות כמו "מחפשים יחידה מבודדת עם חצר לכל הסגר", "מחפשים צימר עם ז'קוזי או בריכה פרטית", "זוג עם כלב קטן מחפש צימר לשבועיים (רק למי שמעוניין להשכיר במחיר טוב ולסגור שקט נפשי לכל החגים)".

גם בעלי הצימרים הבינו את הפוטנציאל וקוראים ללקוחות להעביר אצלם את הסגר. וכך, למשל הם מפרסמים: "אז לאחר שהחליטו לסגור אותנו שוב אני מזמינה אתכם להתארח אצלנו ל-3 שבועות במחיר עלות ללא רווח, הרווח רק שלכם...אנחנו נמצאים במרחק של 500 מטר מנחל חרדלית, בואו לעשות סגר כיפי אצלנו במושב".