דהרי ואדיב רוצים להעביר לתנופורט את רכישת ישפרו ב-800 מיליון שקל

כידן דהרי וירון אדיב מבקשים מחברת תנופורט, שנמצאת בבעלותם, להיכנס בנעליהם ולרכוש את מלוא הבעלות בישפרו, המוחזקת כיום בידי חברת נכסים ובניין

כידן דהרי וירון אדיב  / צילום: איל יצהר, גלובס
כידן דהרי וירון אדיב / צילום: איל יצהר, גלובס

חמישה חודשים לאחר שחתמו על הסכם לרכישת חברת ישפרו, מבקשים כידן דהרי וירון אדיב להעביר את העסקה לידיה של חברת האג"ח תנופורט שבבעלותם. אתמול הציגו דהרי ואדיב את העסקה לראשונה בפני דירקטוריון תנופורט.

מהודעת החברה עולה כי דהרי ואדיב הציעו לחברה להיכנס בנעליהם ולרכוש את מלוא הבעלות על חברת הקניונים ישפרו, בתמורה לסכום של 800 מיליון שקל. לדברי תנופורט, "ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה יתכנסו בתקופה הקרובה לצורך בחינת ההצעה. החברה תעדכן בהתאם לדין על החלטות ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה בקשר עם ההצעה". הדירקטוריון כולל, מלבד דהרי ואדיב, עוד שלושה חברים: הדירקטורים החיצוניים יניב אברמוב ושרית סבן שליט, והדירקטור הבלתי תלוי רפאל ערד.

ישפרו מפעילה שבעה מרכזי קניות בישראל, ומוחזקת כיום בידי חברת נכסים ובניין. על פי ההסכם, שילמו דהרי ואדיב סכום של 50 מיליון שקל במועד הרכישה, כאשר השלמת העסקה מתוכננת עד לסוף 2020. עם זאת, לרוכשים קיימת אפשרות לשלם עד סוף 2020 רק 100 מיליון שקל, ואת היתרה בסך של 650 מיליון שקל להעביר עד לסוף מרץ 2021. כמו כן, תהיה נכסים ובניין זכאית ל-FFO (תזרים מזומנים מפעילות שוטפת ללא השפעות חד-פעמיות) שתרשום ישפרו ממועד החתימה ועד למועד ההשלמה.

תנופורט, הפועלת בתחום הנדל"ן המסחרי, מחזיקה ב-17 נכסים מניבים בתחומי המסחר, התעשייה ועוד. החברה נרכשה בחלקים שווים בידי דהרי, בתחילה באמצעות מימון בנקאי, שנפרע ברובו באמצעות סדרת אג"ח צמודת מדד שהנפיקה החברה למשקיעים בבורסה. עם זאת, חלק מהחוב לא נפרע אז, והוא הוחלף בהמשך במימון שקיבלו דהרי ואדיב מקרן האשראי ארבל. כחלק מהמימון קיבלה קרן ארבל שיעבוד על מלוא המניות של תנופורט.

היקפה הנוכחי של סדרת האג"ח של תנופורט עומד על 339 מיליון שקל (במונחי פארי), והיא תיפרע ברובה (81%) רק בסוף דצמבר 2024. לתנופורט הון עצמי של 288 מיליון שקל, כך שתשלום של 800 מיליון שקל במזומן צפוי להעמיס נטל חוב משמעותי נוסף על כתפי החברה.