פועלים שוקי הון נכנסת לדיור מוגן: תשקיע עד 180 מיליון שקל בבית בכפר

הכספים שזרוע ההשקעות של בנק הפועלים תעביר יוזרמו לחברה וכנגדם יוקצו לה 20% ממניות החברה • רשת הדיור המוגן בשליטת משפחת בלושטיין שהחזקתה תדולל

 

בנק הפועלים מזהה הזדמנות בתחום הדיור המוגן, בצל השינויים הדמוגרפיים שבאים לידי ביטוי בהתארכות תוחלת החיים לצד עליה בצורך בפתרונות מגורים ייעודיים לבני הגיל השלישי. פועלים שוקי הון, זרוע השקעות האקוויטי והבנקאות להשקעות של הבנק, הודיעה כי תשקיע עד 180 מיליון שקל ברשת הדיור המוגן של משפחת בלושטיין, לפי שווי חברה של 720 מיליון שקל.

העסקה נחלקת לשניים: השקעה ראשונה של 150 מיליון שקל שיוזרמו לחברה עצמה ושתמורתם יוקצו לפועלים שוקי הון שבניהול קובי שלום מניות ברשת. לבנק אפשרות להשקעה נוספת בגובה 30 מיליון שקל, שגם היא תיעשה לחברה עצמה ולא לבעלי המניות, כך שבסופו של הליך יוקצו לו 20% מבית בכפר. משפחת בלושטיין נשארת עם החזקתה שתדולל בהתאם להשקעה של הפועלים שוקי הון.

בפועלים מספרים כי "רשת בית בכפר הינה הרשת המובילה לדיור מוגן בישראל" ושהיא "הוקמה לפני 27 שנה ומונה היום כ־1,000 יחידות דיור בחמישה בתים: שניים בכפר סבא, ושלושה נוספים בגדרה, בביתן אהרון ובחוף כנרת (ליד קיבוץ גינוסר)". לדברי מנכ"ל פועלים שוקי הון קובי שלום, בית בכפר היא "קבוצה איכותית, שנמצאת בצמיחה מתמדת עם תכניות לפיתוח עסקי ובעלת פוטנציאל השבחה משמעותי המכוונת את פעילותה לגיל השלישי". מנכ"ל בית בכפר הוא מיקי פרנס מסר היום כי "אוכלוסיית הגיל השלישי צומחת כל העת ועימה, תחום הדיור המוגן", תוך שהוסיף כי הרשת "בשיתוף בנק הפועלים", "תמשיך באסטרטגיית ההתרחבות בשוק ביתר שאת".

בנק הפועלים אינו הגוף הפיננסי הראשון שמזהה את הפוטנציאל כאמור בשוק הדיור המוגן. כך, למשל, קבוצת הביטוח הפניקס רכשה כבר לפני שנים החזקה משמעותית ברשת הדיור המוגן עד 120, שמנוהלת בפעילויות הנוסטרו שלה.