דוד ספיר שוקל הצעה גבוהה משמעותית ממחיר המניה של אל על

בכוונת ספיר להציע מחיר של יותר מ-85 אגורות למניה, כשמחיר המניה המינימלי בהנפקה יעמוד על 67 אגורות • עורך דינו של ספיר: "כנראה נשתתף בכל הכוח ונציע מחיר מנצח. הכוונה היא להעביר את השליטה לידי ספיר שגיבש תוכנית להבריא את החברה ולהחזיר אותה למסלול"

לקראת ההנפקה של אל על מחר (16.9) ד"ר דוד ספיר שוקל להציע הצעה גבוהה משמעותית ממחיר המניה של החברה במטרה להעביר את השליטה באל על לידיו. לפי התוכנית שלו, בשיעור של 44.9%.

בכוונת ספיר להציע מחיר של יותר מ-85 אגורות למניה, כשנזכיר שמחיר המניה המינימלי בהנפקה יעמוד על 67 אגורות. כיום מחיר המניה של אל על עמד על 73 אגורות.

עורך הדין שמשון חן, המייצג את ספיר, אמר ל"גלובס" כי "כנראה נשתתף בכל הכוח ונציע מחיר מנצח. הכוונה היא להעביר את השליטה לידי ספיר שגיבש תוכנית להבריא את החברה ולהחזיר אותה למסלול. הלקוח שלי גמר בלבו אומר לקנות את החברה". בניגוד להצעות קודמות של ספיר לשליטה משותפת עם חברת כנפיים, כעת מדובר על העברת השליטה לידיו. עוד אומר חן כי החברה תכבד את ההסכמים שנחתמו עם עובדי אל על, שהם חלק מתנאי קיום המתווה שאישרה הממשלה. נזכיר כי מול הטייסים נמצא ההסכם במחלוקת משפטית, פסק דין לעתירת הטייסים לביטול ההסכם שנחתם על ידי ההסתדרות, יינתן אחרי יום כיפור.

בשבועות האחרונים ניסה ספיר וכמוהו ניסתה גם אל על לקבל אישור לבצע הנפקה פרטית, ולקזז את הסכום שיגויס מההנפקה הציבורית. בשלב מסוים גם במשרד האוצר שקלו ללכת לכיוון הזה, אולם בתכתובת האחרונות שבה והדגישה מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר כי היא לא תאפשר לאל על לבצע הנפקה פרטית וכי ההנפקה שנקבעה למחר (ד') תהיה אחידה.

זאת ועוד האוצר הבהיר כי לא יעניק לאל על הלוואה משלימה וכי היא תקבל ערבות מדינה לגיוס חוב בהלוואה לאחר ההנפקה.

ספיר יתמודד מול אלי רוזנברג שהצהיר זה מכבר כי ישקיע 101 מיליון דולר בהנפקה. הצעתו של ספיר, שהוגדרה כ"מנצחת" על ידי שמשון, תהיה כנראה בהיקף של כ-113 מיליון דולר. בסוף יום המסחר מחר לכשייפתחו מעטפות המציעים, תתבהר זהות בעל השליטה בחברה, מתמודדת אחת שכבר ידוע מה היא מציעה היא המדינה שהתחייבה לרכוש מניות שישקפו החזקה של עד 44.9% לפי מחיר מניה של 67 אגורות.