בורסות עולם | סיקור שוטף

הנאסד"ק צנח ב-1.3% לאחר הודעת הפד; JFrog הישראלית זינקה בחדות ביומה הראשון

הודעת הפד הכבידה על המדדים • מניות חברת התוכנה סנופלייק ו-JFrog הישראלית זינקו בחדות ביומן הראשון בנאסד"ק • הנפט זינק בכ-5% קרוב ל-40 דולר לחבית על רקע ירידה במלאים בארה"ב

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס


סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 


23:00
הודעת הריבית של הפד הכבידה על המדדים בניו יורק שמחקו את העליות שנרשמו מוקדם יותר. מדד הנאסד"ק צנח ב-1.3%, מדד S&P 500 איבד 0.5% ומנגד הדאו הוסיף 0.1% לערכו.

הפד הותיר כצפוי את הריבית ללא שינוי וצופה כי הריבית תיוותר ברמתה האפסית לעוד שלוש שנים. הבנק המרכזי צופה ששיעור האבטלה יעמוד על 7.6% ב-2020. על רקע פרסום ההודעה, תשואת האג"ח הממשלתי האמריקאי לעשר שנים עולה ל-0.685%.

הצעתה של אורקל לטיקטוק שוב עומדת למבחן בצל הדיווח על חששות של גורמי ממשל טראמפ מכך שאפליקציית שיתוף הווידיאו הסינית מהווה סיכון לביטחון המדינה. מנייתה אורקל ירדה בתגובה לקראת סיום המסחר. 

שוק ההנפקות רותח. חברת התוכנה JFroG הישראלית, שהונפקה בשווי של 4 מיליארד דולר, זינקה ביומה הראשון למחיר המשקף שווי של 5.6 מיליארד דולר. חברת התוכנה ואחסון בענן סנופלייק (סימול: SNOW) הכפילה את עצמה ביומה הראשון כשנסקה לשער של 252 דולר למניה, המשקף שווי חברה של 70 מיליארד דולר.

21:01

הפד הותיר הערב את גובה הריבית ללא שינוי ברמה של 0%-0.25%, וזאת בהתאם לצפי בעוד שהפד לא רואה העלאת ריבית בשלוש השנים הקרובות. הפד אותת על נכונות לתמוך בשווקים ככל שיידרש נוכח משבר הקורונה. בתוך כך, הפד לא צופה כי האינפלציה תעלה על 2% ב-2023.

מדדי המניות בוול סטריט נסחרים במגמה מעורבת, בהמשך לנתונים חלשים מהצפוי של המכירות הקמעונאיות בארה"ב בחודש אוגוסט. 

הנפט מזנק ב-5% על רקע ירידה חדה מהצפוי במלאי בארה"ב בשבוע שהסתיים ב-11 בספטמבר.

19:36

היום החלה מניית JFrog הישראלית להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול "FROG".  התמחור בהנפקה הראשונית של JFrog נקבע על מחיר גבוה מהרף העליון של טווח המחירים המוגבה, ומחיר המניה בהנפקה נקבע על 44 דולר, בעוד שהחברה תכננה בתחילה לגייס לפי מחיר של 33-37 דולר והעלתה השבוע את הטווח ל-39-41 דולר. עם פתיחת המסחר המניה מזנקת ביותר מ-60% ביומה הראשון.

המסחר במניית חברת התוכנה ואחסון בענן סנופלייק (סימול: SNOW) נעצר לאחר הפתיחה ביומה הראשון, וזאת לאחר שזינקה בכ-130% לשער של 276 דולר. רק אתמול הונפקה מנייתה לפי שער של 120 דולר למניה ב-IPO הגדולה מאז הנפקת אובר במאי 2019.

המסחר בניו יורק עבר למגמה מעורבת כאשר הנאסד"ק מחק את העליות שנרשמו מוקדם יותר. ענקיות הטכנולוגיה אפל , אמזון  ופייסבוק  מאבדות גובה.

מחיר חבית נפט מסוג קרוד (WTI) מזנק ב-4.5% ונושק ל-40 דולר לחבית, וזאת על רקע ירידה במלאי האמריקאי בשבוע שהסתיים ב-11 בספטמבר.

18:39

המסחר בבורסות אירופה ננעלה במגמה מעורבת. הפוטסי הבריטי יבד 0.4%, מנגד הדאקס הוסיף 0.2% לערכו והקאק הצרפתי עלה ב-0.1%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות למרות נתוני מאקרו חלשים מהצפוי כאשר המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו באוגוסט פחות מהצפי. עיני המשקיעים נשואות הערב להודעת הריבית של הפד.

מדד הנאסד"ק מטפס ב-0.3% בפתיחה, הדאו ללא שינוי ומדד S&P 00 עולה ב-0.4%.

מנייתה של יצרנית המצלמות לשעבר קודאק, מזנקת ב-70% במחזור חריג על רקע הדיווח כי הוועדה שמינתה החברה לבדיקת הטענות כי ההלוואה שניתנה לחברה על ידי הממשל האמריקאי אינה חוקית, מצאה כי לא הופר שום חוק בעניין זה.

פדקס דיווחה אמש על עלייה בהכנסות ל-19.3 מיליארד דולר, לעומת תחזיות אנליסטים להכנסות של 17.6 מיליארד דולר. החברה רשמה עלייה ברווח הנקי ל-1.25 מיליארד דולר, או 4.72 דולרים למניה - מעל לתחזיות השוק לרווח של 2.7 דולרים למניה. מנייתה של פדקס מזנקת ביותר מ-7% במסחר בוול סטריט.

ישראליות בוול סטריט

חברת Wix חשפה באופן רשמי את קרן ההון סיכון שהקימה לפני כשנה, Wix Capital. הקרן השקיעה עד כה 5.6 מיליון דולר בכמה סטארט-אפים. היא משקיעה בשלבי סיד ו-A ומתמקדת בתחומים המשפרים את האופן בו עסקים פועלים בעידן הדיגיטלי. ב- Wix מציינים בהודעה לעיתונות כי הדגש שלהם הוא על חברות תוכנה וטכנולוגיה הפועלות בתפר שבין פיתוח לעיצוב מקוון, מסחר וניהול עסקים דיגיטליים, בינה מלאכותיות ופתרונות אוטומציה.

חברת מדיוונד  (סימול: MDWD), הודיעה היום כי רשות המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) קיבלה לבחינה את בקשת החברה לרישיון לתרופה ביולוגית (BLA) עבור NexoBrid לטיפול בכוויות תרמיות קשות. לצד קבלת הבקשה, נקבע גם תאריך היעד לסיום הבחינה ולקבלת החלטת ה-FDA לחודש יוני 2021. זהו למעשה צעד נוסף במסלולה של החברה לעבר אישור שיווק התרופה בארה"ב, זאת לאחר שהחברה סיימה בהצלחה ניסוי קליני שלב 3.

15:30

המכירות הקמעונאיות בחודש אוגוסט בארה"ב עלו ב-0.6% בלבד, מעט מתחת לתחזיות המוקדמות של הכלכלנים. התשואות על האג"ח הממשלתיות יורדות על רקע נתוני המאקרו החלשים יחסית לצפי.

הנפט מזנק ב-2.2% על רקע ירידה במלאי הנפט בארה"ב בשבוע החולף ובצל החשש מהנזק של סופת ההוריקן סאלי במפרץ מקסיקו. משרד האנרגיה האמריקאי מסר כי המלאי השבועי נפל ב-9.5 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-11 בספטמבר. מחר יפורסמו נתונים מדוייקים יותר על ידי מכון האנרגיה (EIA).

14:00

יום המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות קלות. במסחר המוקדם רושמות מניות טסלה , אפל , מיקרוסופט  ואמזון עליות של עד 2%.

מניית חברת התוכנה סנופלייק תתחילת להיסחר היום בנאסד"ק תחת הסימול SNOW. החברה הנפיקה מניות במחיר של 120 דולר למניה ולפי שווי של כ-33 מיליארד דולר. 

12:10

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים בעליות קלות.

כלכלני ה-OECD פרסמו תחזית צמיחה מעודכנת לכלכלה העולמית, וכעת מעריכים שם שהכלכלה העולמית תתכווץ השנה ב-4.5%, לעומת תחזית קודמת לירידה של כ-6% בתוצר העולמי. בשנת 2021 צפויה צמיחה של כ-5%, "אם כי חוסר הוודאות ממשיך להיות מאוד גבוה". 

היום תחל מניית JFrog להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול "FROG".  התמחור בהנפקה הראשונית של JFrog נקבע על מחיר גבוה מהרף העליון של טווח המחירים המוגבה, ומחיר המניה בהנפקה נקבע על 44 דולר, בעוד שהחברה תכננה בתחילה לגייס לפי מחיר של 33-37 דולר והעלתה השבוע את הטווח ל-39-41 דולר. 

10:10

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים בעליות קלות.

08:00

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת, לאחר עליות אתמול בנעילה בניו יורק. החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים בעליות קלות.

המשקיעים בעולם ממתינים להודעת הפד הערב (21:00) ולהחלטת המדיניות המוניטארית של הפד לשבועות הקרובים. כלכלנים מעריכים כי לא יחול שינוי במדיניות. לפני פתיחת המסחר בניו יורק יתפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש אוגוסט, שצפויים להצביע על עלייה של 1.1%.

בזירת הסחורות, הנפט מסוג ברנט נסחר בעלייה של 1.5% לרמה של 41.13 דולר לחבית והזהב עולה ב-0.1% ל-1,968 דולר לאונקיה. 

עפר קליין מהראל ביטוח ופיננסים מציין בסקירתו השבועית כי "המחירים בארה"ב ממשיכים להפתיע כלפי מעלה, חודש שלישי ברציפות, כך אינפלציית הליבה באוגוסט עלתה ל-1.7 אחוזים, בעיקר בשל עלייה מהירה במחירי ההלבשה, הרכבים, ויבוא הסחורות (בשל הפיחות בדולר). עלייה מהירה זו באינפלציה הייתה צריכה להגביר את הסיכויים לעליית ריבית. אך הבנק המרכזי הקדים כאשר הכריז לפני כשבועיים על השינוי באסטרטגיה ובכך "דאג" שגם העלייה הזו במחירים לא תעלה את התנודתיות בשווקים".

"אנו צופים שבהחלטת הריבית היום, האחרונה לפני הבחירות לנשיאות , הפד יאותת על ידי פרסום תחזיות מעודכנות לכך שהריבית תישאר ללא שינוי עד ל-2023. אנו מאמינים שהנגיד ימשיך להדגיש את הצורך בהגברת התמיכה הכלכלית גם מצד הקונגרס, במיוחד את הגדלת תשלומי האבטלה שהסתיימו בסוף יולי והסובסידיות וההלוואות לענף החקלאות שמסתיימות השבוע. ענף החקלאות הוא בין הבולטים שסובלים גם מהמגיפה וגם מהעימות הפוליטי בין ארה"ב לסין". 

עוד הוא מציין כי "בסוף השבוע הקונגרס יוצא לפגרה לפני הבחירות והנציגים מ-2 המפלגות המשיכו להתכתש ולא הגיעו להסכמה בנוגע לאישור תוכנית הרחבה נוספת, אך כן הסכימו על מימון ההוצאות השוטפות של הממשלה עד לסוף השנה. הקרבה לבחירות לנשיאות ולקונגרס וההשלכות של הפעולות על סיכויי הבחירה של המועמדים כנראה תרמו לעיכוב ההרחבה הנוספת".