התמחור השתפר: JFrog גייסה 352 מיליון דולר לפי שווי של כ-3.9 מיליארד דולר

המניה שהחלה להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול "FROG" מזנקת ב-60% ביומה הראשון • בעלי מניות בחברה מוכרים מניות בהיקף כולל של 157 מיליון דולר

מימין: שלומי בן חיים, פרד סימון ויואב לנדמן / צילום: JFrog, יח"צ
מימין: שלומי בן חיים, פרד סימון ויואב לנדמן / צילום: JFrog, יח"צ

התמחור בהנפקה הראשונית של JFrog נקבע על מחיר גבוה מהרף העליון של טווח המחירים המוגבה: מחיר המניה בהנפקה נקבע על 44 דולר, בעוד שהחברה תכננה בתחילה לגייס לפי מחיר של 33-37 דולר והעלתה השבוע את הטווח ל-39-41 דולר. המשמעות היא ש-JFrog מגייסת 352 מיליון דולר, סכום שעשוי לגדול בכ-76 מיליון דולר נוספים בהנחה שהחתמים יממשו את האופציה שניתנת להם לרכוש מניות נוספות. במקביל, בעלי מניות בחברה מוכרים מניות בהיקף כולל של 157 מיליון דולר.

בכך מגיע שווי השוק של JFrog בפתיחת יום המסחר הראשון בה ל-3.9 מיליארד דולר (ויעלה ל-4 מיליארד דולר במקרה של מימוש אופציית החתמים). היום החלה המניה להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול "FROG", ועם הפתיחה במסחר בה היא מזנקת ב-60%.

החתמים שליוו את החברה בהנפקה - שהייתה ההנפקה הישראלית הגדולה ביותר של השנים האחרונות - היו מורגן סטנלי, ג'יי.פי מורגן ובנק אוף אמריקה, ולצידם KeyBanc Capital, פייפר סנדלר, סטיפל, וויליאם בלייר, אופנהיימר ונידהאם.

JFrog הוקמה ב-2008 על-ידי שלומי בן-חיים, יואב לנדמן ופרד סימון והיא מספקת פתרון שמאפשר עדכוני תוכנה רציפים. שלושת המייסדים מוכרים במסגרת ההנפקה חלק מההחזקות שלהם: בן-חיים המכהן כמנכ"ל מוכר מניות בשווי כ-28 מיליון דולר ונותר עם החזקה בשווי 228 מיליון דולר; לנדמן המכהן כמנהל טכנולוגיה ראשי מוכר מניות בשווי 22 מיליון דולר ונותר עם החזקה בשווי 324 מיליון דולר; ופרד סימון, שהוא Chief Data Scientist , מוכר מניות תמורת 13.2 מיליון דולר ונותר עם מניות בשווי 249 מיליון דולר.

גם שתי קרנות שמחזיקות במניות החברה בחרו לממש חלק מההחזקות במסגרת ההנפקה: קרן Scale מוכרת מניות בשווי 47.7 מיליון דולר וקרן Qumra - ב-46 מיליון דולר.

בעלי מניות אחרים מעדיפים שלא למכור מניות בהנפקה: ג'מיני, ספייר, אינסייט פרטנרס וקרן ההשקעות של חברת Dell.

ב-2019, הכנסותיה של JFrog הסתכמו בכ-105 מיליון דולר, צמיחה של 65% ביחס ל-2018, כאשר המחצית הראשונה של 2020 הסתיימה עם הכנסות של 69.3 מיליון דולר, צמיחה של 50% לעומת התקופה המקבילה ב-2019. בשורה התחתונה, JFrog אינה רווחית לפי כללי החשבונאות המקובלים, אך ההפסד הנקי שלה הצטמצם ב-2019 בשיעור של 79% לעומת 2018 והסתכם ב-5.4 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2020 ההפסד הגיע ל-426 אלף דולר, לעומת 2.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

עו"ד איתי פרישמן, יעל נרדי, אלעד זיו ורותם שמע ממשרד מיתר ייצגו את ג׳יי פרוג מתחילת דרכה וכן בהנפקה.

יומן קורונה:
ניוזלטר יומי על כל מה שצריך לדעת
הרשמה
הרישום נכשל
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988